نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین | theme-market

نقشه‌های سایت محدودیت URL دارند (تا 50 هزار URL را قبول می‌کنند). پس اگر یک سایت بسیار بزرگ با هزاران صفحه را اداره می‌کنید، گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایت خود را به چند نقشه سایت کوچکتر بشکنید. برای مثال، می‌توانید ببینید که سایت مپ زیر شامل 116 لینک به صفحات مختلف است.

انواع سایت مپ یا نقشه سایت (sitemap)

به اندازه کافی هم درباره تخت جمشید اطلاعات کسب نکرده‌ایم و حتی برخی از مهم‌ترین سرستون‌های چندهزارساله پایتخت کهن ایران را ندیده‌ایم. نقشه سایت گوگل نیوز خود را با مقالات جدید به روز‌رسانی کنید. برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، می‌توانید به صورت دستی یک نقشه ایجاد کنید. اگر سایت شما بزرگ بوده و شامل صفحات زیادی باشد، به احتمال زیاد خزنده‌های گوگل ممکن است خزیدن برخی از صفحات جدید یا اخیراً به روز شده شما را نادیده بگیرند. زمانی که تعداد صفحات یک سایت زیاد و موضوعات زیادی را در بر می گیرد، فایل ایندکس نقشه کاربرد زیادی دارد. زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است.

http://asusmag.ir

اگر از مجله خبری تم مارکت استفاده می‌کنید، می‌توانید Sitemap را با کمک افزونه یوست سئو بسازید. فایده ایجاد نقشه سایت XML با استفاده از یوست سئو، این است که بطور اتوماتیک بروزرسانی می‌شود (sitemap داینامیک). یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است.

این برنامه برای مک، ویندوز و اوبونتو عرضه شده و با استفاده از نسخه رایگان آن می‌توانید تا ۵۰۰ صفحه را در سایت مپ خود قرار دهید. برای ساخت سایت مپ می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد و حتی می‌توان آن را به شکل دستی تهیه کرد. اما تهیه کردن آن به شکل دستی بسیار زمان بر است و یک آموزش طولانی دیگر را می‌طلبد، بنابراین در این جا فقط به آموزش ساخت سایت مپ با استفاده از ابزارهای مختلف می‌پردازیم.

نقشه سایت چیست و چه ربطی به سئو دارد ؟

در صورتی که نقشه سایتتان از یکی از این دو مورد بزرگتر شود، باید با دسته بندی مطالب در نقشه‌های مختلف سایت هریک را بصورت جدا در موتورهای جستجو ثبت کنید. سایت شما می‌تواند یک نقشه سایت برای صفحات، یک نقشه برای تصاویر و یک نقشه برای ویدیوها داشته باشد. نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول را در ادامه توضیح خواهیم داد. یکی از انواع سایت مپ‌‌های ایجاد‌شده برای سایت‌های اینترنتی، سایت مپ HTML است که به زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی نوشته می‌شود. این نوع از نقشه سایت بیشتر برای نمایش صفحات به کاربران استفاده می‌شود.

  • اگر قبلاً گوگل سرچ کسنول را برای سایت خود راه اندازی کرده اید، ارسال سایت مپ ساده است.
  • نقشه سایت یک فاکتور برای رتبه‌بندی صفحات نیست، با تغییر محتوا یا آدرس این فایل شما دستورالعمل‌های جدیدی را به ربات‌های گوگل می‌دهید و نحوه مدیریت بودجه خزش را تعیین می‌کنید.
  • این گونه می توانیم دسته ای از مطالب سایت را که دارای مشکل ایندکس است را شناسایی نماییم.
  • اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد از افزونه یوست برای سئوی خود نیز استفاده می‌کنید.
  • وقتی نوبت به انتخاب نقشه سایت می رسد، انتخاب هر دو کاملا قابل قبول است.
  • اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد.