راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو | theme-market

مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد. شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید. سایت مپ XML برای نشان‌دادن محتوای سایت به خزنده‌های موتورهای جست‌وجو استفاده می‌شود و مستقیما در دسترس کاربران سایت قرار نمی‌گیرد؛ چون به لحاظ گرافیکی و بصری کارایی لازم را ندارد.

چه محتواهایی داخل سایت قرار دارد و چگونه می‌توان به هرکدام دسترسی داشت. و اینکه محتواهای مهم و اولویت‌دار برای کراول شدن کدام‌ها هستند. بروزرسانی خودکار نقشه سایت بهترین گزینه خواهد بود؛ اما برای سایت هایی با کمتر از 100 صفحه، بروزرسانی دستی نیز می تواند انجام شود. همچنین اگر می خواهید با سایر بخش های سرچ کنسول و کاربرد آنها آشنا شوی، محتوا “معرفی سرچ کنسول گوگل ” را مطالعه کنید. لزوما شما نیاز به داشتن نقشه سایت HTML در کنار نقشه سایت XML ندارید.

  • از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم.
  • همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید.
  • البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید.
  • تقریبا غیرممکن است که بتوانید تمام لینک‌ها و ربات‌ها را در یک وبسایت بزرگ به روز نگه دارید و نقشه سایت را نیز منطبق با کار سایت آپدیت کنید.

با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد. در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید. کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. با اینکه احتمالا اغلب شما اطلاعات کلی در مورد اهمیت ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول دارید، اما شاید با پیچیدگی های نحوه ساخت نقشه سایتی که در راستای ارتقا شاخص های سئو باشد بی خبر باشید.

استفاده از افزونه های مناسب برای بروز رسانی اتوماتیک نقشه سایت

مجله خبری تم مارکت نقشه سایت و معرفی آن به گوگل نیز یکی از مباحث جذاب در حوزه سئو تکنیکال است که نه بر جایگاه سایت بلکه بر سرعت دیده‌شدن آن توسط گوگل تاثیرگذار است. نقشه‌ای که به کمک آن بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن صفحات را بررسی و ایندکس کنند. در این مقاله از آکادمی وبسیما تلاش می‌کنیم تا به درک عمیقی از مفهوم سایت مپ و تاثیر آن بر ایندکس سایت توسط گوگل برسیم. به شما اطمینان می‌دهیم با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله، صفحات سایت شما خیلی سریع و بی‌دردسر توسط گوگل ایندکس خواهند شد.

فقط نسخه کنونیکال URL را در نقشه سایت خود اضافه کنید.

برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد. آن صفحه ممکن است ایندکس شود اما اعتبار سایتی را ندارد که لینک‌های HTML به صفحه منتقل می‌کنند. یکی از نکات جالب درمورد استفاده از نقشه سایت این است که می‌تواند تخمین بزند که چند صفحه می‌خواهید ایندکس کنید و چند صفحه در سایت شما ایندکس شده است. به عنوان مثال‌، فرض کنید که سایت‌مپ شما به ۵۰۰۰ صفحه لینک دارد؛ اما وقتی به کنسول جست‌وجوی گوگل نگاه می‌کنید‌، می‌بینید که فقط ۲۰۰۰ صفحه ایندکس شده دارید.

http://asusmag.ir