بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا | theme-market

مثلا نقشه سایتی که افزونه یواست می‌سازد در آدرس example.ir/sitemap_index.xml در دسترس است. دستور sitemap در فایل robots.txt یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد.

http://asusmag.irفواید داشتن نقشه سایت را می توان کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک بهتر صفحات یک سایت و در نهایت بهبود سئو سایت دانست. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم. بعد از این که استخراج لینک های سایت به صورت ۱۰۰ درصدی کامل شد، کافی است از منوی بالای صفحه، گزینه Sitemaps را انتخاب کنید. همان طور که می‌بینید، با استفاده از این گزینه می‌توانید برای سایت خود یک سایت مپ XML بسازید. همچنین می‌توانید یک سایت مپ برای عکس های سایت خود بسازید که پیشتر هم اشاره کردیم که این سایت مپ به گوگل کمک می‌کند تا محتوای تصویری سایت شما را بهتر بشناسد و ایندکس کند.

تو این مقاله چی می خوایم بگیم؟

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهیم. مراقب آدرس هایی که صفحاتش تاریخ “اخیرا اصلاح شده” یا “last modified” دارند، باشید . خوشحالیم که آموزش های وبسیما برای شما مفید و اثربخش بوده است.

  • شما می‌توانید بر روی دکمه SEE INDEX COVERAGE که در بالا سمت راست قرار گرفته کلیک کنید تا گزارشات گوگل از سایت مپ خود را ببینید.
  • از طرف دیگر شما می توانید در انکر تکست این لینک ها از کلید واژه های مورد نظرتان استفاده کنید و رتبه بهتری را برای آن کلیدواژه ها بدست بیاورید.
  • کافیست پس از نصب آن به تنظیمات آن رفته و وارد تب ویژگی ها شوید.
  • به گوگل کمک می‌کند تا محتواهایی را که مورد تایید گوگل نیوز هستند پیدا کند.

این گزارش به شما نشان مجله خبری تم مارکت که گوگل چند صفحه از صفحات سایت شما را پیدا کرده است و چند تا از این‌ها مورد تایید گوگل قرار گرفته است. گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند. کافیست پس از نصب آن به تنظیمات آن رفته و وارد تب ویژگی ها شوید. همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند.

معرفی تگ‌های مورداستفاده در سایت مپ‌ها

به گوگل در پیدا کردن تمام عکس‌هایی که داخل سایتتان هست کمک می‌کند. به گوگل کمک می‌کند تا محتواهایی را که مورد تایید گوگل نیوز هستند پیدا کند. زمانی که محتوای آرشیو شده سایت شما به خوبی به صفحات فعال سایت، لینک دهی نشده‌‌باشد. این صفحه در نقشه سایت هست اما به دلایلی قابل ایندکس نمی باشد. آدرس دهی در نقشه سایت باید متناسب با دامنه اصلی باشد و تا حد امکان از حروف فارسی استفاده نشود.

مقالات و نکات و آموزش های داغ سئو و بازاریابی