سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت | theme-market

برخلاف نقشه ی سایت HTML نقشه ی سایت XML برای کاربران قابل مشاهده نمی باشد اما اگر شما یک وب سایت بسیار بزرگ داشته باشید استفاده از آنها برای شما بسیار مفیدتر خواهد بود. سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد. سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید. برای این کار درخواست GET را در مرورگر خود یا خط فرمان به این آدرس ارسال کرده و URL کامل نقشه سایت را مشخص کنید.

  • نقشه سایت XML یک لیست ساختار یافته از تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن است.
  • آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و آخرین تغییر برای همه سایت‌ها یکسان نیست و بر اساس اولویت کسب و کار تعیین می‌شود.
  • در صورتی که دقیقا می دانید که چگونه می خواهید نقشه ی سایتتان را طراحی کنید بهتر است آنها را نپذیرید و بر روی Save settings کلیک نمایید.
  • حالا اگر سایت شما تازه راه افتاده باشد، احتمال این که گوگل به سرعت بتواند سایت شما و صفحات آن را ایندکس کند، پایین است.
  • ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها تنها با یک کلیک یا یک درگ اند دراپ ساده نقشه ی سایتتان را تولید نمایید.

در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند. البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید. HTML Sitemaps ساختار پیچیده ای ندارند و شما می توانید به راحتی آن را ایجاد کنید. در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید.

آدرس چه صفحاتی نباید در سایت مپ باشد؟

ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تمام خدمت هستیم که کلیه خدماتی که کسب و کارشما، برای رشد در فضای دیجیتال به آنها نیاز دارد را برنامه ریزی و اجرا میکنیم. اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید احتمالا به مشکل خاصی برنخواهید خورد. اما برخی خطاهای رایج درباره این مساله برای برخی به وجود می‌آید که در این قسمت به معرفی و آموزش چگونگی برطرف کردن آن‌ها می‌پردازیم.

ارتباط بیش از حد صفحات در سایت مپ ممنوع

بهتر است برای پیدا کردن این صفحات از ابزار Screaming Frog استفاده کنید. در یک فروشگاه کالاهای تندمصرف مثل سوپرمارکت‌، کاربران به دنبال صفحاتی هستند که تعدادی زیادی از یک محصول را نشان دهد. برای مثال در جستجوی کالایی مثل «ماست» برای کاربران تنوع، مقایسه قیمت و طعم اهمیت دارد.

http://asusmag.ir

مجله خبری تم مارکت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید. زمانی که سایت شما با SSL در دسترس بوده و آدرس‌های شما همگی https هستند نیازی به ثبت سایت با نسخه http در سرچ کنسول و معرفی نقشه سایت نیست.

ایجاد کردن سایت مپ به کمک افزونه Google XML Sitemaps