آموزش نقشه سایت با افزونه Yoast مهارت | theme-market

در حقیقت تغییر زیادی در صفحه یک محصول اتفاق نمی‌افتد و کاربران هم در فروشگاه سوپرمارکتی کمتر به دنبال یک محصول خاص می‌گردند. در نتیجه کمترین اولویت را برای این صفحات در نظر گرفته و نرخ به‌روزرسانی را ماهانه تعیین کردیم. حجم فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت و تعداد آدرس‌ها در نقشه سایت کمتر از 10 هزار صفحه باشد. برخی از این تولید کننده های سایت مپ برای سایت های با حداکثر 500 صفحه به طور رایگان نقشه سایت تولید می نمایند.

نکته ای که باید درباره نقشه سایت بدانیم

استفاده از نقشه سایت برای ‌سایت‌های بزرگ بسیار مهم و ضروری است. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت فاکتور رتبه‌بندی نیست؛ بلکه به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر صفحات شما را کرال کرده و آن‌ها را سریع‌تر ایندکس کند. موتور جستجو گوگل برای یافتن صفحات سایت شما از سایت مپ استفاده می کند. ممکن است بگویید اگر صفحات سایت به درستی لینک داده شوند دیگر نیازی به sitemap نیست. ولی ساخت سایت مپ تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد، همچنین در بعضی موارد استفاده از نقشه سایت ضروری است.

http://asusmag.ir

به عنوان مثال شما می‌خواهید برگه‌ها، نوشته‌ها و محصولاتتان در گوگل نمایش داده شوند. زیرا این صفحه ارزش و محتوای چندان خوبی ندارد و این مسئله باعث می‌شود که در مجموع رتبه سایت شما کاهش پیدا کند. در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است. پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند.

  • معمولاً به صورت یک نقشه سایت XML هستند که به صفحات مختلف سایت شما لینک می‌شوند.
  • در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید.
  • ولی برای بیشتر از 1000 آدرس، همانند سایت‌مپ‌های معمولی، آن را به چندین سایت‌مپ کوچکتر تقسیم کنید و با فایل فهرست نقشه آن را مدیریت کنید.
  • خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم.
  • نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند.

نسخه مجله خبری تم مارکت screamingfrog تنها قادر به بررسی ۵۰۰ صفحه از سایت شما هست. لذا اگر سایت شما بیش از ۵۰۰ صفحه دارد استفاده از این ابزار برای ساخت نقشه سایت کارایی ندارد.پس از پایان بررسی به منوی Sitemaps و سپس XML sitemap بروید. از آنجا که گوگل توجه چندانی به برچسب‌های ، و ندارد، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در نقشه سایت خود قرار ندهید. همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید.

تگ Lastmod (مخفف Last Modified)

شما می‌توانید کد پاسخ HTTP برای هر URL را با استفاده از ابزار Header Checker بررسی کنید. برای آدرس‌های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد. علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت‌های خاصی برای سایت مپ پشتیبانی می‌کند که برای رسانه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند. بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می‌توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود. به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست.