آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب | theme-market

در چنین شرایطی ساخت یک نقشه سایت و ثبت آن در گوگل، می‌تواند کمک بسیار بزرگی به سئوی سایت شما کند. نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید.

اگر به حوزه سئو سایت و وبمستری علاقه مند باشید و یا در این حوزه فعال باشید، حتما اصطلاح سایت مپ یا نقشه سایت به گوشتان خورده است. نقشه سایت XML یک لیست ساختار یافته از تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن است. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد. وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند.

آخرین مقالات

همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید. در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند.

http://asusmag.ir

برای مجله خبری تم مارکت نقشه ی سایت XML نیز ابزارهای رایگان و پولی فراوانی وجود دارد که شما با استفاده از آنها می توانید به راحتی فایل XML نقشه ی سایتتان را تهیه نمایید. پس از تولید این فایل می توانید آن را به عنوان یکی از صفحات سایتتان (مانند /sitemap) آپلود نمایید. ( اما توجه داشته باشید که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که صاحبان سایت از فرمت XML استفاده نمایند زیرا این فرمت تقریبا توسط تمامی موتورهای جستجو شناخته می شود). نقشه سایت همانطور که از نامش پیداست مسیری در اختیار خزنده ها و همچنین کاربران قرار می دهد که با استفاده از آن بتوانند به راحتی تمامی سایت را مورد بررسی قرار دهند. هنگام استفاده از نقشه ی سایت شما می توانید لینک های مهم سایتتان را در آن بیاورید و هر گاه که کاربر بر روی این لینک ها کلیک می کند نرخ کلیک آن لینک برای شما بالاتر می رود. در این حالت بسیار محتمل است که خزنده های موتورهای جستجو از برخی از صفحات جدید یا تازه به روز شده سایتتان چشم پوشی نمایند.

  • این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد.
  • و این به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند که وب سایت شما را خزنده کنند و به طور بالقوه شانس شما را برای رتبه بندی در SERP ها افزایش دهند.
  • اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم.
  • باید شامل یک ورودی با تگ به عنوان تگ XML پدر برای هر کدام از نقشه های سایت باشد.

زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند. با ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول به ربات‌های گوگل اعلام می‌کنیم که چه صفحاتی برای ما در اولویت ایندکس هستند. در صورتی‌که این اولویت با سیگنال‌های دیگری مانند فایل robots.txt، ریدایرکت 301، تگ کنونیکال و تگ noindex در تناقض باشند، بخش Coverage در سرچ کنسول به ما اعلام خواهد کرد.

۵. Sitemap by BestWebSoft