نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد | theme-market

این ابزارهای رایگان برای شما یک فایل XML را که می‌توانید به عنوان نقشه سایت از آن استفاده کنید، می‌سازند. با توجه به نکاتی که تا به اینجا گفته شد، نحوه ساخت نقشه سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو در ادامه آمده است. در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد. البته باید دقت کرد که پس از انجام این کار، باید تمام لینک‌های داخلی منتهی به این صفحات را نیز حذف کرد. گوگل سرچ کنسول بیشتر مشکلات مربوط به نقشه سایت را به شما اعلام می‌کند.

ساخت نقشه سایت بدون cms عمومی (اختصاصی)

دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد. اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید. دقت داشته باشید که از قبل آدرس نقشه سایت را چک کرده و از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید. حال کار تمام است و گوگل از آدرس نقشه سایت شما آگاه شده است.

چک لیست کارهای لازم برای نقشه سایت

در حقیقت، وب سایت های وردپرسی که قبلاً از Yoast SEO استفاده می کردند، می توانند نقشه های سایت XML را مستقیماً در این افزونه فعال کنند. فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره. شما میتونید این سایت مپ رو به فایل robots.txt معرفی کنید. اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند. این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد.

خدمات و دسترسی ها

مجله خبری تم مارکت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم. اگر صفحه را از نقشه سایت خود حذف می کنید ، ممکن است بخواهید پیوندهای داخلی وب سایت خود را که به صفحه خطای 401 نشان می دهد ، پیدا کرده و حذف کنید. برای این کار می توانید از یک خزنده مانند Screaming Frog یا Xenu استفاده کنید.

http://asusmag.ir

در عوض می‌توانید قوانین و دستوراتی وضع کنید که یک صفحه بلافاصله پس از ایجاد در داخل نقشه سایت قرار بگیرد و یا صفحات شما در داخل سایت مپ از حالت noindex‌ تغییر حالت دهند. با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا سایت خود میتوانید پلاگین های رایگان و غیر رایگان بسیاری بیابید که بسادگی یک نقشه سایت ایجاد می کنند. تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد.

  • این سرویس برای گوگل و نمایش دهنده تازه ترین و داغ ترین اخبار دنیا است (مثل روزنامه ها).
  • استفاده از سایت مپ با فرمت HTML به کاربران شما کمک می کند تا به راحتی در تمام سایت شما به وبگردی پرداخته و از هر کجای سایت به مهمترین صفحات دسترسی داشته باشند.
  • فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد.
  • فایل HTML توسط این ابزارها به راحتی تولید می شود و کافی است که این فایل را دانلود نمایید.
  • در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است.