نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap | theme-market

می‌توانید از یک ابزار آنلاین تولیدکننده نقشه سایت مانند xml-sitemaps.com استفاده کنید. اگر دوست دارید سئو سایت شما به واسطه نقشه سایت بهتر شود در ادامه با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید . تصور کنید که قبلا نقشه سایت خود را با یک افزونه یا ابزار ساخته‌اید و حالا قصد دارید تغییرات اساسی در آن ایجاد کنید. اولین سوال این است که آیا این کار بر سئو سایت من تاثیر منفی دارد؟ قطعا خیر.

  • بقیه تگ‌ها در داخل این تگ قرار می‌گیرد.الزامیدر این تگ آدرس دقیق صفحات سایت قرار می‌گیرد.
  • برای برطرف کردن این خطا بایستی نقشه سایت را به بخش‌های مختلف و کوچک‌تر تقسیم کرده و هر بخش را به صورت جداگانه به گوگل معرفی کنید.
  • فقط کافی است به قسمت سئو داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا گزینه قابلیت‌ها را انتخاب کنید؛ بعد گزینه نقشه‌های xml سایت را در حالت فعال قرار دهید.
  • اما این موضوع تا حد زیادی به CMS شما و اینکه از چه روشی برای ایجاد سایت‌مپ خود استفاده کرده‌اید نیز وابسته است و آدرس سایت‌مپ تمامی سایت‌ها در یک مسیر نیستند.

این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم برای خود افزونه‌های دارند که اتوماتیک نقشه سایت را ایجاد می‌کنند. همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند. این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد.

فرمت فایل نقشه سایت و انواع آن

اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید. اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم. چرا که کاربران به راحتی توانسته اند محتوای مورد نظر خود را بیابند.

http://asusmag.ir

از مزایایی این روش داینامیک بودن سایت مپ و عدم نیاز به دانلود مداوم یک نسخه جدید از نقشه سایت است. فایل نهایی نقشه سایت فقط باید حاوی آدرس اخباری باشند که در دو روز گذشته در سایت منتشر شده‌اند. اخباری که بیش از دو روز از انتشار آن‌ها گذشته است را از سایت‌مپ خبری حذف کنید یا URL‌های آن‌ها را از داخل تگ خارج کنید.

همچنین شما مجله خبری تم مارکت با استفاده از وب سایت‌های رایگان یا با استفاده از افزونه‌هایی مثل یواست سئو که مخصوص سایت‌های وردپرسی است، آن را ایجاد کنید. اگر به یک وب سایت دسترسی دارید، اولین راه برای یافتن نقشه سایت این است که بررسی کنید آیا قبلاً به در سرچ کنسول ارسال شده است یا خیر. پس از ورود، می‌توانید به بخش «sitemap» که در زیر «Index» در منوی سمت چپ یافت می‌شود، بروید. اگر چیزی در آنجا مشاهده کردید، می‌توانید روی آن کلیک کنید و سپس لینک OPEN SITEMAP در گوشه سمت راست بالا ظاهر شود. مشکل نقشه های استاتیک این است که به محض ایجاد تغییر و یا حذف صفحه، نقشه سایت تغییری نمی کند. بنابراین بعد از هر تغییری می بایست سایت مپ جدید ساخته شود و به گوگل معرفی شود که کار سختی است.

به چه دلایلی از سایت مپ استفاده می شود؟