نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان | theme-market

اگر تعداد صفحات بیشتر از 10هزار شود به چندین فایل نیاز خواهیم داشت. امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم. اگر هنوز سوال یا ابهامی در خصوص نقشه سایت دارید، در بخش نظرات همین صفحه برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.

http://asusmag.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. مثلا من یک مطلب تازه ای در سایت قرار می دهم و سریع fetch می کنم . در نهایت باید از طریق گوگل وبمستر sitemapها رو به گوگل شناسایی کنی. این مقاله به کوشش رامین محمودی، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم.

اطلاعات نقشه سایت XML چه چیزهایی است؟

بعد از ثبت سایت مپ در گوگل سرچ کنسول در قسمت sitemap موفقیت آمیز یا عدم موفیت آمیز بودن ثبت سایت مپ را گزارش می دهد. وقتی صفحات و پست هایی را از سایت خود اضافه یا حذف می کنید، این موارد به طور خودکار اعمال و سایت مپ به روز می شود. اگر CMS شما این کار را انجام نمی دهد، معمولاً افزونه ای وجود دارد که این کار را انجام می دهد. اگر از تصاویر و ویدیوهای زیادی استفاده می کنید، می توانید نقشه های سایت خاصی را نیز برای آنها ایجاد و ارسال کنید.

  • نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد.
  • برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید.
  • البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است.
  • نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست.
  • آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند.

راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که مجله خبری تم مارکتاتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود. اما اگر اعتماد به نفس کامل برای اینکار را دارید FTP را به وب سرور متصل کنید و به فولدر wp-content بروید. شما باید یک نقشه سایت اصلی بسازید و 12 URL را در آن تعریف کنید. در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند.

سایت مپ داینامیک و پویا بسازید.

اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید. آدرس URL صفحه اصلی خود را در باکس مربوطه با برچسب Enter URL to spider وارد کنید و Start را بزنید. همچنین اگر بخواهید یک دسته خاص از نوشته‌ها و محصولات را از قرار گرفتن در نقشه مستثنی کنید نیز این امکان را دارید. شما در هر سایت‌مپ تا سقف صفحه می‌توانید قرار دهید و اگر وبسایت شما بیش از این تعداد صفحه دارد شما مجبورید بیش از یک نقشه سایت ایجاد کنید. سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند. قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید.