نقشه سایت چیست؟ تاثیر سایت مپ در سئو خانه فناوری تهران | theme-market

اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. فایل sitemap نباید بیشتر از ۵۰ هزار URL داشته باشد و حجم آن بیشتر از ۵۰ مگابایت نباشد.

معرفی سایت مپ به گوگل و موتورهای جستجو

حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی. پس می‌تونی بررسی کنی ببینی افزونه‌ای برای اینکار وجود داره یا نه. بعد از مدتی روی فایل سابمیت‌شده کلیک کنید، اگر پیام «Sitemap index processed successfully» برایتان نمایش داده شد، یعنی گوگل سایت شما را بررسی و تأیید کرده است. الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود. در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم.

برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند. در صورتی که سایت فروشگاهی داشته باشید و آن را به کمک ووکامرس ایجاد کرده باشید، نقشه ای هم محصولات فروشگاهتان ایجاد خواهد شد. اگر بخواهیم نقطه مقابل HTML Sitemaps را معرفی کنیم، باید به XML sitemaps اشاره کنیم. مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر بخواهید که نقشه سایتتان را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، بهتر است که از قالب XML استفاده کنید، چرا که بیشتر موتورهای جستجو برای خواندن نقشه سایتتان، قادر به درک این زبان هستند.

  • برای رفع مشکل حجم بالاتر از 50 مگا بایت می توان با استفاده از g-zip فایل نقشه سایت را فشرده سازی کرد.
  • یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر.
  • گردش بیهوده این ربات‌ها در سایت نه‌تنها منابع ارزشمند شما را هدر می‌دهد، بلکه کسب نتیجه در سئو را طولانی و سخت‌تر می‌کند.

مجله خبری تم مارکت یک صفحه از سایت ما در Sitemap (در شرایط استاندارد) از 4 بخش اصلی تشیکل می‌شود؛ آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و زمان آخرین به‌روزرسانی. فرض کنیم برای اولین بار به تخت جمشید رفته‌ایم و هیچ اطلاعی از قدمت تاریخی، نحوه ساخت و مسیرهای گردش در پایتخت ایران باستان را نداریم. در صورت نیاز می توانید فایل های سایت مپ را با استفاده از gzip به حالت فشرده درآورید تا به محدوده ی مقرر دست پیدا کنید. در صورتی که از یک Sitemap Index file استفاده می کنید نیازی نیست که تک تک سایت مپ ها را در اینجا وارد نمایید.

http://asusmag.ir

فقط نشانی‌های اینترنتی مقالاتی را که در دو روز گذشته در سایت منتشر شده‌اند را درج کنید. هنگامی که مقاله‌ها بیش از دو روز قدیمی‌تر شدند، آن URL‌ها را از نقشه سایت News حذف کرده و یا را از URL‌های قدیمی‌تر حذف کنید. مقالات برای یک دوره عادی 30 روزه در فهرست باقی خواهند ماند. نقشه‌های سایت فردی (یکی برای هر سایت) که همه در یک مکان قرار دارند. استفاده صحیح از تگ کنونیکال، ریدایرکت 301 و فایل Robots.txt هم می‌تواند فرآیند خزش ربات‌ها در صفحات را تسریع کند.

چرا به سایت مپ یا نقشه سایت نیاز داریم؟