نقشه سایت آموزش کامل سایت مپ، ساخت .. ویدیو+ سئوف | theme-market

مجله خبری تم مارکت تکراری به دلایل مختلفی ممکن است در سایت ایجاد شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها متفاوت بودن آدرس صفحه با پروتکل « https» ،«http» و «www» یا بدون آن است. موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند.

دقیقا نقشه سایت چیست؟ sitemap

با حساسیت دقیقی طراحی می شود و می تواند بشدت در سئو وبسایت شما کمک کند. اگر همه چیز در سایت مپ کامل باشد ، وقت آن رسیده است که Sitemap را برای گوگل ارسال کنید . فراموش نکنید حتما بعد از اتمام کار، یک بار سایت مپ را بررسی کنید.

http://asusmag.ir

در ادامه نحوه تهیه سایت مپ با استفاده از افزونه یوست سئو را توضیح داده‌ایم. در تصویر زیر یک نمونه نقشه سایت یا سایت مپ را مشاهده می‌کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید، در این فهرست علاوه بر لینک محتواها و پست های مختلف سایت، تاریخ آخرین به روز رسانی آن ها نیز مشخص شده. همچنین یک عدد برای نشان دادن درجه اهمیت هر کدام در نظر گرفته شده است. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو کمک می‌کند تا سایت و همه صفحات سایت شما ایندکس شوند.

  • ویژگی‌های دیگری مانند اولویت و تغییر فرکانس هم وجود دارد، اما این ویژگی‌ها تاثیری روی کار یا عملکرد نقشه سایت ندارند.
  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است صفحات مشکل دار را حذف نموده و مطالب را با URL جدید منتشر کنید.
  • با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود.
  • سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم.
  • وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید.

البته اگر ssl را روی سایت خود فعال کرده‌اید و آدرس‌های سایت به https تغییر کرده است، باید آدرس‌های داخل سایت‌مپ هم با https باشند، نه http. هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد‌، توصیه می‌کنیم حتما به آن نگاهی بیندازید و هر جا که لازم است، تغییراتی را به صورت دستی در آن اعمال کنید. اگر همه چیز به نظرتان دقیق و خوب است و مشکلی نمی‌بینید، وقت آن است که سایت‌مپ خود را به گوگل معرفی کنید. اگر سایت‌ وردپرسی نباشد، می‌توانید از یک ابزار تولید Sitemap مانند xml-sitemaps.com استفاده کنید. شما می‌توانید با واردکردن آدرس سایت خود، نقشه سایت را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید.

پیام‌های بخش Coverage در مورد نقشه سایت

ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می دهند نقشه سایت را تنها در چند کلیک و چند ثانیه بسازید. برای اکثر وب سایت ها و مشاغل، یک فایل نقشه سایت باید کافی باشد، زیرا تعداد کمی از وب سایت ها حاوی بیش از URL هستند. به عبارت دیگر، داشتن نقشه سایت ممکن است مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. توصیه می‌کنیم این تاریخ‌ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات مشخصی روی سایت خود ایجاد می‌کنید و یا محتوای جدیدی به سایت اضافه می‌کنید. در غیر اینصورت گوگل اخطار می‌دهد که آپدیت تاریخ‌های صفحاتی که تغییری نکرده‌اند ممکن است بعنوان یک تاکتیک اسپم دیده شود.

استفاده از اسکریمینگ فراگ برای ساخت سایت مپ