نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل آکادمی وبسیما | theme-market

اما باز یکبار صفحه گوگل وبمستر خودتون رو بررسی بکنید، مطئمن شید نقشه سایت جدید ایندکس و نقشه قدیمی حذف شده. اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند. به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد. با فرض این که دلیل بهتری برای استفاده نکردن از این روش‌ها داشتی در ادامه توضیح می‌دم که چه نکاتی رو باید رعایت کنید و نقشه سایت باید چطور باشه. همانند فرمت نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگ‌های الزامی و اختیاری است. در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود.

  • بخش زیادی از اطلاعات و مثال‌های ارائه‌شده در این مقاله از کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول آکادمی مجله خبری سئو وبسیما جمع‌آوری شده است.
  • با استفاده از این افزونه می‌توانید به شکلی سریع و بهینه، سایت مپ تهیه کنید و این افزونه نیز نقشه سایت را به صورت خودکار در موتورهای جست و جو ثبت می‌کند.
  • مقادیر معتبر از 0.0 (پایین ترین) به 1.0 (بالاترین) می روند.
  • علاوه بر این موارد می‌توان از گزینه always (صفحه همیشه در حال تغییر است) و never (صفحه هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند) هم استفاده کرد.

اما از دیدگاه موتورهای جستجو، نقشه سایت یک داده با فرمت XML می باشد که در این فایل به موتورهای جستجو گفته می شود که چه صفحاتی در سایت موجود است. از دیدگاه مدیریتی وبسایت، نقشه سایت به یک صفحه HTML گفته می شود که در آن صفحات مهم سایت به صورت سلسله مراتبی با ترتیبی مشخص در اختیار کاربر قرار داده می شود. در واقع همه فرمت‌ها یک نقشه سایت را به 50 مگابایت (غیر فشرده) و URL محدود می‌کنند.

http://asusmag.ir

علاوه بر این، دسترسی را نیز افزایش می دهد – زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد به تمام صفحات وب سایت شما دسترسی داشته باشند. در نهایت، این قابلیت دسترسی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و آنها را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. در چند مورد خاص هم داشتن سایت مپ می‌تواند کمک زیادی به سایت شما بکند. حالا اگر سایت شما تازه راه افتاده باشد، احتمال این که گوگل به سرعت بتواند سایت شما و صفحات آن را ایندکس کند، پایین است.

اطلاعات تماس وب برتر

تنها دغدغه ما در این شرایط مدیریت صحیح مجله خبری تم مارکت و افزایش سرعت ایندکس صفحات است. به‌روزرسانی خودکار ساده‌ترین و بهترین روش مدیریت نقشه است ولی برای سایت‌هایی که کمتر از 100 صفحه دارند می‌توان به صورت دستی مدیریت کرد. آدرس‌دهی در نقشه سایت متناسب با دامنه اصلی بوده و ترجیحاً از حروف فارسی در آن استفاده نشود. با توجه به محبوبیت وردپرس در فضای وب، در این ویدیو 5 دقیقه‌ای، با تنظیمات افزونه Google XML Sitemaps و منطق درست برای استفاده از امکانات آن آشنا می‌شویم. مثال ما در این ویدیو سایت کندوکلاب است و معیار خود برای تصمیم گیری در مورد بخش‌های مختلف سایت و نحوه حضور آنها در نقشه را اعلام می‌کنیم.

فعالیت های سئوکار

این یک راه درخواست موتورهای جستجو برای بررسی سایت و ایندکس صفحات لیست شده می‌باشد. اگر از کاربران وردپرس هستید، احتمالا افزونه Yoast SEO را تاکنون در آن نصب کرده اید. این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است. تلاش زیادی برای تولید محتوای عالی و صرف وقت برای اطمینان از خزیدن و نمایه‌سازی تمام این مطالب عالی وجود دارد و این اطمینان را می‌دهد که واقعاً ارزش این را دارید که دیده شوید. وقتی یک وب‌سایت در یک صفحه نتایج موتور جستجو در رتبه بالا قرار بگیرد، وب‌سایت برای تعداد بیشتری از کاربران اینترنت قابل‌مشاهده خواهد بود، بنابراین میزان مراجعه به وب‌سایت را افزایش می‌دهد. درمجموع، این کار برای سازنده وب‌سایت و هم برای کاربر مفید است.

ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل