سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت sitemap و تاثیر آن بر سئو | theme-market

با ارائه مجله خبری تم مارکت تاریخ آپدیت در نقشه سایت، می توانید اطمینان حاصل کنید که خزنده ها صفحات به روز شده جدید را نادیده نمی گیرند. اگر نقشه سایت شما بزرگتر از 50 مگابایت باشد یا بیش از URL داشته باشد، گوگل آن را نمی پذیرد. در این صورت باید نقشه سایت خود را به چندین نقشه سایت تقسیم کنید و آنها را به صورت جداگانه آپلود کنید.

نمونه طراحی سایت دیوار

اگر صفحات سایتتان به صورت طبیعی به یکدیگر ارجاع داده نشده باشند، شما می توانید آنها را در نقشه ی سایت وارد کنید و مطمئن شوید که موتورهای جستجو از آن صفحات چشم پوشی نخواهند نمود. از دیدگاه موتورهای جستجو، اگر صفحات سایت شما از یک استراتژی لینک سازی منسجم و پر قدرت بهره ببرد، خزنده های موتورهای جستجو می توانند به راحتی به تمامی صفحات سایتتان دسترسی داشته باشند. در این مقاله از سئو روز قصد داریم تا به طور کامل به مباحثی از جمله معرفی کامل نقشه سایت، آموزش نحوه تولید نقشه سایت و همچنین نحوه معرفی آن به گوگل بپردازیم. همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد.

http://asusmag.ir

به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند. بنابراین هنگام حذف یک صفحه و یا یک دسته بندی خاص، از سایت مپ مطمئن باشید که آن صفحه یا دسته بندی مورد نظر کاربران نباشد. برخی سایت ها در سایت مپ نسخه HTML صفحاتی را که از منو قابل دسترس هستند را از نقشه سایت حذف می کنند مثلا دسته بندی هایی مانند مقالات ، اخبار و غیره را از سایت مپ حذف می کنند. این سایت ها گمان می کنند که کاربران اگر بخواهند وارد این دسته بندی ها شوند، از گزینه های مربوطه در منو براحتی می توانند وارد این صفحات شوند. تجربه کاربری به کاربران میگوید، که از نقشه سایت میتوانند براحتی به تمام سایت شما دسترسی داشته باشند. بسیاری از کاربران گمان خواهند کرد که آن صفحات و یا دسته بندی ها اصلا در سایت شما وجود ندارند.

تاثیر نقشه سایت در سئو

اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته است، بعد از ساخت نقشه سایت وقت معرفی آن به گوگل است. این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد اما زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند. همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه نقشه سایت یا سایت مپ است. شما می‌توانید افزونه را به گونه‌ای تنظیم کنید که نقشه سایت را به صورت مرتب به روز رسانی نماید.

  • یکی از معروف ترین ابزارهای تست سرعت سایت ابزار گوگل pagespeed insights است.
  • این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است.
  • خبر خوب این است که شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به صورت خودکار، نقشه سایت یا سایت مپ را تهیه کنید.
  • این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است.
  • بیشتر سایت های وردپرسی، نقشه سایتشان را بر /sitemap_index.xml قرار داده اند.

اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان دشوار بوده یا حاوی محتوای غیر متنی سنگین باشد. اگر سایت با صفحات جدیدی دارید که هنوز به آن‌ها لینک‌دهی درستی داده نشده باشد. برای رفع این خطا می توانید مطلب ” خطای 404 چیست؟ ” را مطالعه کنید.

نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟