سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل | theme-market

با استفاده از این نوع نقشه می‌توان به بخش‌های مختلف سایت دسترسی داشت و از صفحات متعدد آن بازدید کرد. منو‌هایی که در قسمت بالایی سایت می‌بینید، نوعی سایت مپ HTML هستند. توجه داشته باشید که اگر هدف شما از ایجاد سایت مپ، استفاده در گوگل سرچ کنسول است، باید فایل نقشه سایت را از نوع XML بسازید که در بخش بعدی معرفی خواهیم کرد. البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید.

  • اگر سایت مپی دارید که بزرگتر از 50 مگابایت است، باید آن را به چند نقشه سایت تقسیم کنید.
  • پس از ورود به صفحه، باید URL نقشه سایت را وارد کرده و روی “submit” کلیک کنید.
  • چرا باید این کار را کنید؟چون گوگل هشدار داده که آپدیت تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده‎اند‌، می‌تواند به عنوان یک تاکتیک اسپمی تلقی شود.
  • به عبارت دیگر، داشتن نقشه سایت ممکن است مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد. سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند. همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر است.

ایجاد نقشه سایت با Yoast SEO

این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود. موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار می‌دهند در نتیجه زودتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند. محتوای تکراری، دو آدرس با محتوای شبیه به هم هستند که نباید در فایل نقشه سایت وجود داشته باشند. این اقدام باعث می‌شود تا گوگل در رتبه‌بندی صفحات سردرگم شود و نتواند صفحات را به‌درستی برای نمایش در سایت اولویت‌بندی کند.

http://asusmag.ir

از آدرس کامل که حاوی پروتکل است استفاده کنید و این آدرس نباید از 2048 کاراکتر بیشتر باشد. هر آدرسی که در سایت مپ قرار می‌گیرد باید دارای دو تگ و یک تگ باشد. ممنون، کل ادرس و که داد من کپی کردم تو قسمت سایت مپ، زد با موفقیت انجام شد، اما در قسمت status سایت مپ سرچ کنسول زده couldn’t fetch. حال به این می پردازیم که چگونه با بهینه سازی نقشه سایت، شاخص های سئو را ارتقا دهیم. این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است. اما هم آقای مولر و هم آقای Illyes اعلام کرده اند که موتورهای جستجو این تگ را نادیده می گیرند.

استفاده از اسکریمینگ فراگ برای ساخت سایت مپ

بعنوان مثال برای مجله خبری تم مارکت زیر در نقشه سایت محصولات یک سایت فروشگاهی سه عدد از محصولات Exclude شده اند و توسط گوگل فهرست نشده‌اند. با بررسی ادرس صفحات مشخص شد که این صفحات در بین محصولاتی هستند که تولیدشان متوقف شده است و برای ما دیگر اهمیتی ندارد که توسط گوگل فهرست شوند. گوگل محتواهای جدید را توسط ربات‌های خزنده‌ای که وب را بررسی می‌کنند کشف می‌کند. وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود.

نحوه قرار دادن نقشه سایت در فایل Robots.txt