نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap-سئو سئو | theme-market

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات کامل درباره بودجه خزش، مقاله‌ بودجه خزش چیست را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. اگر در حین گردش نقشه کاملی در دست داشتیم، نیازی به این همه دردسر نبود. با کمک نقشه می‌توانستیم مسیر حرکت خودمان را تعیین کنیم، زمان حرکت را مدیریت کنیم و همه اطلاعات تاریخی و جذاب را یک‌جا به دست آوریم.

به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند. در چنین شرایطی اگر مشاهده می‌کنید که صفحات مختلف به یکدیگر ارجاع داده نمی‌شوند می‌توان آن‌ها را در سایت خود فهرست کنید تا مطمئن شوید که گوگل آن‌ها را نادیده نمی‌گیرد.

http://asusmag.ir

یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود. اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند. زمانیکه شما یک نقشه سایت ایجاد می‌کنید، و مثلا آن را به ابزار وبمستر گوگل ارسال می‌کنید گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را بررسی کند. اگرچه افراد معمولا گیج می‌شوند که چه زمانی از کدام نقشه سایت بهتر است استفاده کنند، این بستگی به هدف وبسایت شما دارد. یکی از تفاوتهای اصلی بین این دو در چگونگی crawl گوگل (بررسی اطلاعات توسط رباتهای موتورهای جستجو) روی وبسایت است.

دقیقا نقشه سایت چیست؟ sitemap

هنگامی که گوگل نقشه سایت شما را کرال کرد‌، بر روی آن در بخش «Submitted Sitemaps» کلیک کنید. آدرس هر صفحه از سایت و فقط به یکی از دو فرمت http یا https، درون این تگ قرار می‌گیرد. نقشه سایت از لحاظ ساختاری به چند دسته تقسیم می‌شود؛ اما دو نوع رایج آن سایت‌مپ HTML و XML است. فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست. در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است. هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید.

  • سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند.
  • شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد.
  • بیشتر نقشه‌های سایت استاندارد 0.9 را به کار می‌گیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است.
  • همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند.
  • با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند.

داشتن دوتا نقشۀ مجله خبری تم مارکت چندان مفید نیست و حتی می‌تواند سرعت سایت شما را پایین بیاورند. سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید. تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید.

چرا نقشه سایت در سئو اهمیت دارد؟