نقشه سایت چیست؟ تاثیر سایت مپ در سئو خانه فناوری تهران | theme-market

در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند. حتما لیست صفحاتی که باید در گوگل ثبت شوند را در نقشه سایت خود قرار دهید. فرض کنید در وب‌سایت خود پست تایپ‌های مختلفی دارید؛ مانند نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و نمونه کارها.

  • توصیه می‌کنیم این تاریخ‌ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات مشخصی روی سایت خود ایجاد می‌کنید و یا محتوای جدیدی به سایت اضافه می‌کنید.
  • هنگامی که گوگل نقشه سایت شما را کرال کرد‌، بر روی آن در بخش «Submitted Sitemaps» کلیک کنید.
  • در این روش به دنبال سایت مپ در مسیرهای متداولی که معمولا قرار میگیرد، میگردیم.
  • حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید.

برای فعالمجله خبری تم مارکت این افزونه سئو می توانید از قسمت مخزن وردپرس، yoast را جستجو کرده و آن را نصب کنید. نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید. اگر این امکان را ندارید بهتر است از فایل robots.txt سایتتان استفاده کنید.

آموزش ساخت سایت مپ با افزونه یوآست

حال می توان اهمیت داشتن یک نقشه ی سایت مناسب را از دیدگاه کاربران بررسی نمود. از دیدگاه کاربران، نقشه ی سایت مجموعه ای از لینک ها است که به نحوی سازمان دهی و مرتب شده اند که کاربر با استفاده از آنها می تواند به خوبی در سایت به وب گردی بپردازد. اول معنی گوگل نیوز را چک کنیم که دقیقا چیست؟ این بخش در سپتامبر 2002 و به دلیل حادثه ۱۱ سپتامبر 2001 ایجاد شد. این سرویس برای گوگل و نمایش دهنده تازه ترین و داغ ترین اخبار دنیا است (مثل روزنامه ها). پس این بخش با هدف دسترسی سریع کاربران به اخبار فوری درست شد. مثلا اگر دو نسخه از یک صفحه دارید، تنها موردی را که ترجیح می‌دهید در نتایج جستجو نشان داده شود را در این فایل فهرست کنید.

گزارش سئوی سال 2022؛ مروری بر وضعیت سئو در سالی که گذشت

کاربران این فرمت را بسیار ترجیح می دهند زیرا این نوع نقشه به وب گردی بسیار کمک می کند. در دنیای آنلاین در حال حاضر میلیون ها وب سایت با یکدیگر برای بدست آوردن رتبه های بالای رنکینگ نتایج جستجو در حال رقابت هستند و همه ی آنها قصد دارند ترافیک جذب کنند. سایت هایی که محتواهای آرشیوی زیادی دارند که در حال حاضر این آرشیو به خوبی با صفحات فعال سایت لینک نیستند. نقشه سایت فعلی خود را با URL‌های مقاله جدید خود به روز کنید و با هر به روز‌رسانی نقشه جدیدی ایجاد نکنید.

http://asusmag.ir

در نهایت نیز کار تهیه سایت مپ XML به پایان می‌رسد و یک مسیر در کامپیوتر خود برای ذخیره فایل سایت مپ انتخاب می‌کنید. در ادامه آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار، برای سایت خود یک سایت مپ بسازیم. سایت مپ XML می‌تواند کمبودهای احتمالی موجود در مورد گرفتن لینک های خارجی یا بک لینک را پوشش دهد.

URL Inspection