نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap | theme-market

پیشنهاد می کنیم در صورتی که سایت را تغییر می دهید یا محتوای جدیدی اضافه می کنید ، این آدرس ها را تغیر بدهید . در غیر این صورت، گوگل آن صفحات را به عنوان هرزنامه تلقی می کند . در پاسخ به سوال یکی از کاربرانتان گفته اید پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم. این افزونه گزینه ای برای کش نقشه سایت ندارد و این کار لزومی هم ندارد. ولی از نقشه سایت برای پیدا کردن صفحات و preload کردن استفاده میکند.

http://asusmag.ir

اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می کنید، سایت شما فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. یا شاید شما یک سایت تجارت الکترونیک با 5 میلیون صفحه راه اندازی می کنید. مگر اینکه شما پیوند داخلی را به طور کامل پیوند دهید و تعداد زیادی لینک خارجی داشته باشید، گوگل برای یافتن همه آن صفحات کار سختی خواهد داشت. بله شما می تونید سایت مپ رو از طریق فایل robots.txt هم به گوگل معرفی کنید.

سایت مپ (sitemap) بزرگ خود را به بخش ‌های کوچکتر تقسیم کنید:

مفهوم این است که از آنجایی که یک نقشه سایت نمی تواند شامل همه URL های مختلف وب سایت شما (50000+) باشد، باید چندین نقشه سایت ایجاد کنید. می‌توانید از یک ابزار دیگر برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید. موتور جستجو و کراولرهای آن با استفاده از سایت مپ یک راهنمای کامل از تمام URLهای وب سایت ما دارند و به راحتی می‌توانند آن را کراول و ایندکس کنند. این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است. در مطلب “فایل Robots.txt چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم. بهترین فرمت برای فایل نقشه سایت، XML است؛ البته از فرمت های RSS یا TXT هم استفاده می کنند.

نقشه سایت XML چیست؟

اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان شما مفید است، داشتن یک نقشه سایت HTML برای سایت شما ضرری ندارد. معمولا آدرس این نوع نقشه سایت را در فوتر سایت قرار می‌دهند. نقشه سایت با فرمت HTML معادل نقشه سایت XML است؛ اما این نوع نقشه سایت برای کاربران ساخته می‌شود.

  • نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد.
  • نقشه سایت ویدئویی می تواند شامل زمان اجرای ویدئو، دسته بندی و رتبه بندی مناسب سن باشد، در حالی که نقشه سایت تصویری می تواند شامل موضوع، نوع و مجوز باشد.
  • با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به صورت خودکار سایت مپ بسازید و آن ها را در اختیار موتورهای جست و جوی مختلف مثل گوگل، بینگ و یاهو قرار دهید.
  • سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند.
  • بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند.

داشتن مجله خبری تم مارکت سایت برای سئو وبسایت ضروری بوده و گوگل نیز اولویت را بر روی سایت مپ شما می گذارد. نیازی نیست که نقشه سایت زیردامنه ها در پنل سرچ کنسول سایت اصلی معرفی شده یا بخشی از نقشه سایت اصلی باشند. شما می‌توانید هر زیردامنه را به صورت مجزا در سرچ کنسول ثبت کرده و نقشه سایت خودش را به گوگل معرفی کنید. آدرس فایل نقشه سایت و همه آدرس هایی که در آن قرار دارد باید دقیقا مشابه آدرس اصلی سایت شما و به صورت https باشد.

آموزش ساخت سایت مپ با افزونه یوآست