نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل آکادمی وبسیما | theme-market

خط زیر را در هر بخشی از فایل robots.txt خود وارد کرده و مسیر نقشه خود را مشخص کنید. همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید. برای این کار، یک ویرایشگر متن مانند Windows Notepad یا Nano (Linux، MacOS) را باز کنید و دستوری که در بخش Sitemap Formats توضیح داده شد را دنبال کنید. اگر URL‌های مختلفی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ یک صفحه دارید، توصیه می‌کنیم فقط به یک نسخه در نقشه های سایت اشاره کنید.

  • مجموعه شامل متخصصین دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی است و همه روزه سعی می شود که آموزش های جدیدی برای بهبود وب فارسی ارائه گردد.
  • در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند.
  • در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید.
  • نیاز است که ما بدانیم کدام بخش از سایت تحت تاثیر قرار گرفته و ایندکس نشده اند.
مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد. نقشه‌های سایت XML اعتبار سایت را منتقل نمی‌کنند؛ URLهای لیست شده لینک اعتبار سایت را مانند لینک HTML بر روی وبسایت شما قبول نمی‌کنند. این بخش نشان می‌دهد که ربات‌های گوگل در چه تاریخ برای آخرین بار به فایل سایت‌مپ سر زده‌اند.

انواع فرمت های سایت مپ چیست؟

همچنین در صورتی که CMS شما به صورت خودکار سایت مپ را ایجاد نکند، می‌توانید با یک سرچ ساده روش ایجاد نقشه سایت با استفاده از آن را متوجه شوید. به یاد داشته باشید گوگا از سایت مپ فقط برای شناسایی صفحات مهم سایت استفاده می کند. عدم ثبت یک url در نقشه سایت لزوما به این معنی نیست که گوگل آن ها را ایندکس نمی کند. با استفاده از نقشه سایت می توانید بودجه خزش سایت خود را مدیریت کنید. اگر وب‌سایت شما از Google News یا سایر محتوای رسانه‌ای غنی در موتورهای جستجو استفاده می‌کند، اطلاعات اضافی موجود در نقشه سایت شما می‌تواند برای بهبود محتوای شما استفاده شود. بودجه خزش محدودی دارد و در مورد وب‌سایت‌های بسیار بزرگ به این معنی است که زمان زیادی طول می‌کشد تا خزنده URLهای جدید به‌روز شده یا ایجاد شده را کشف کند.

نقشه سایت تصاویر XML

برای شروع کار شما باید انتخاب کنید که می خواهید از یک نقشه ی سایت استفاده نمایید یا می خواهید از چند نقشه به طور همزمان در سایتتان استفاده کنید. نقشه سایت با استفاده از HTML در حقیقت چیزی جز لیست لینک ها نمی باشد. همچنین داشتن یک سایت مپ می تواند از دیدگاه سئو نیز منافعی را برای سایت به همراه داشته باشد.

http://asusmag.ir

در صورتی که مجله خبری تم مارکت XML-Sitemap نتواند به موتورهای جستجو اعلام کند که محتوای جدیدی اضافه شده است و آن را ایندکس کند، در این صورت به شما اطلاع داده می شود. یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است. اگر با این ارور مواجه شدید بایستی بدانید که گوگل نتوانسته است برخی از صفحات سایت شما را پیدا کند. برای برطرف کردن این مشکل لازم است صفحات مشکل دار را حذف نموده و مطالب را با URL جدید منتشر کنید. یا این که ممکن است بخواهید از ریدایرکت 301 تغییر مسیر به یک صفحه زنده در وب سایت خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است گوگل صفحات بیشتری با مشکل کراول نشدن را در سایت شما پیدا کرده باشد اما همه آن‌ها را در این لیست قرار ندهد.

اگر از وردپرس استفاده نکنیم چطور؟