سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت sitemap و تاثیر آن بر سئو | theme-market

همانطور که مشاهده نمودید با ایجاد نقشه های سایت اختصاصی برای هر بخش می توانید به روند عیب یابی سایت سرعت ببخشیم. همانطور که در قسمت راست تصویر قبل مشاهده می کنید، دسته بندی نقشه های سایت موجب آنالیز بهتر آنها شده و ما می توانیم به راحتی به بخش دارای مشکل پی ببریم. اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست. در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید.

صفحات noindex را در نقشه سایت خود اضافه نکنید.

معمولاً مجله خبری تم مارکت URL به صفحه، آخرین تاریخ به‌روزرسانی و هر گونه زبانی از صفحه است. با دانستن ساختار وب سایت شما، موتورهای جستجو به طور هوشمندانه وب سایت شما را می خزند و مطمئن می شوند که تمام صفحات وب سایت شما در فهرست جستجوی خود قرار دارند. نقشه سایت هرگز تضمین نمی کند که یک صفحه وب خاص در لیست موتورهای جستجو رتبه بندی می شود. زمانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی شد باید نقشه آن را در سرچ کنسول ثبت کنید، تا گوگل صفحات شما را شناسایی کند و بعد از هربار بروز رسانی نیز آنها را مورد بررسی قرار دهد.

نسخه‌های کانونی URL ها را در نقشه سایت مشخص کنید.

از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود. بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود.

  • بنابراین تا زمانی که حجم یک فایل xml حدود ۵۰MB باشد مناسب است.
  • نقشه ی سایت رتبه بندی شما را به خودی خود بهبود نمی دهد اما کمک می کند تا موتورهای جستجو بهتر سایت شما را پیمایش کنند.
  • برای آدرس‌های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد.
  • در واقع با استفاده از نقشه سایت خزنده گوگل را به سمت صفحات مهم تر هدایت می کنیم.
سایت هایی که از UR L های دینامیک برای صفحات محتوای خود استفاده می نمایند. و هر جا از عنوان استفاده شد منظور نقشه سایت XML می باشد (به حرف S بزرگ و کوچک در ابتدای کلمه دقت کنید). همچنین در ادامه نمونه هایی از نقشه های سایت را به شما معرفی می نماییم و توضیحات تکمیلی را پیرامون این موضوع به شما ارائه خواهیم نمود. آیا می خواهید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود بخشید؟ این 23 استراتژی می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک را افزایش دهید. در این بخش گزارش کاملی از وضعیت ایندکس urlها ارائه می شود.شما می توانید تمام خطاها و هشدارهای گوگل را مشاهده و شناسایی کنید و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و … موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند. با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند. سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد.

http://asusmag.ir