بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی | theme-market

با کلیک بر روی علامت سوال کنار این گزینه، می‌توانید آدرس ذخیره شدن سایت مپ سایت خود را ببینید. افزونه یوست معمولاً به شکل خودکار این فایل را در روت دایرکتوری سایت شما آپلود می‌کند تا به راحتی بتواند در اختیار ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار بگیرد. گوگل و دیگر موتورهای جست و جو از روش های مختلفی برای پیدا کردن صفحات مختلف سایت های ما استفاده می‌کنند.

و یکی از این عملکردهای مهم این است که به شما امکان می دهد یک فایل نقشه سایت به روز برای وب سایت خود ایجاد کنید. برای مثال، فرض کنید سایت مپ شما به 5000 صفحه لینک می‌دهد اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می‌کنید، سایتتان فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. مثلا ممکن است تعداد زیادی محتوای تکراری در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد و گوگل همه آنها را ایندکس نکند. خیر نمی‌توان نقشه سایت را به عنوان یک عامل رتبه بندی درنظر گرفت اما استفاده از آن فاقد اهمیت نیست.

ما می گوییم از پکیج ها و افزونه های آماده استفاده نکنید؛ شما می پرسید چرا؟!

نقشه HTML سایت یک صفحه HTML است که در آن تمام زیر شاخه های سایت ذکر شده است. بر خلاف نقشه XML، نقشه HTML برای کاربران و دسترسی راحت آن ها به صفحات مختلف سایت، ایجاد می شود. خوشبختانه شما مجبور نیستید بین این دو یکی را انتخاب کنید، زیرا آنها دو هدف متفاوت دارند. وقتی نوبت به انتخاب نقشه سایت می رسد، انتخاب هر دو کاملا قابل قبول است. در حالی که نقشه سایت XML به شدت توصیه می شود، سایت مپ HTML اختیاری است، اما همچنان توصیه می شود که داشته باشید.

http://asusmag.ir

سایت‌های خبری که دارای نقشه سایت خبری هستند الزاما رتبه‌ بهتری ندارند. Google News خزیدن و رتبه‌بندی کردن صفحات اصلی و همه بخش‌های مهم سایت‌های خبری را صرف نظر از در دسترس بودن سایت‌مپ خبری، انجام می‌دهد. در بخشی درباره تگ‌های لازم برای ایجاد فایل سایت مپ اشاره کردیم. اگر قصد داشته باشید تا این فایل را خودتان کدنویسی کنید، باید با نحوه کدنویسی و ایجاد صفحات داینامیک آشنا باشید. یادگیری تگ‌های گفته در این زمینه به شما کمک زیادی می‌کنند.

  • اگر به لحظ فنی امکان پیاده‌سازی این نسخه را ندارید از RSS یا TXT استفاده کنید.
  • آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است.
  • برخی سایت ها در سایت مپ نسخه HTML صفحاتی را که از منو قابل دسترس هستند را از نقشه سایت حذف می کنند مثلا دسته بندی هایی مانند مقالات ، اخبار و غیره را از سایت مپ حذف می کنند.
  • اگر همه چیز در سایت مپ کامل باشد ، وقت آن رسیده است که Sitemap را برای گوگل ارسال کنید .
  • همچنین به موتورهای جست‌وجو می‌گویند که کدام صفحه در سایت شما از دیگر صفحه‌ها مهم‌تر است.

داشتن مجله خبری تم مارکت سایت – و ارسال آن به گوگل – عملی است که فقط می تواند به نفع سایت شما باشد و هرگز جریمه نمی شوید (تایید شده توسط گوگل). هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید. به عنوان مثال، نقشه سایت نمی تواند بیش از URL داشته باشد. همچنین فایل نقشه سایت نمی تواند بیشتر از 10 مگابایت باشد. نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست. برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید.

5 سایت مپ‌های HTML