نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل آکادمی وبسیما | theme-market

حجم مجله خبری تم مارکت نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت وتعداد آدرس های آن باید کمتر از 10 هزار صفحه باشد. Sitemap.xml/آدرس سایت، کافی است این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این آدرس استفاده کنید.

فرمت XML

تعدادی از تگ‌ها برای مشخص‌کردن دقیق آدرس‌ها اجباری است و برخی هم به‌عنوان تگ اختیاری برای اضافه‌کرن جزئیات بیشتر و راهنمایی خزنده‌های گوگل استفاده می‌شود. در ادامه هر تگ مورداستفاده در فایل sitemap را تعریف خواهیم کرد. شما می‌توانید بر روی دکمه SEE INDEX COVERAGE که در بالا سمت راست قرار گرفته کلیک کنید تا گزارشات گوگل از سایت مپ خود را ببینید.

هدفشان اطمینان از وجود و یا عدم وجود یک صفحه یا یک دسته بندی خاص است و با عدم مشاهده آن وقت خود را صرف جستجو در منو سایت نخواهند کرد. شاید با خود بگویید این امر که کاملا مشخص و واضح است و نیازی به تفسیر ندارد. ولی حقیقت این است که این اشتباه در بسیاری از سایت های شرکت های طراحی سایت نیز مشاهده میشود و این موضوع نشان دهنده آن است که بسیاری از کاربران حرفه ای سایت نیز به آن بی توجه بوده اند. وقتی تعداد لینک‌های سایت شما بیشتر از حد استاندارد باشد، می‌توانید با استفاده از gzip فایل نقشه سایت را در وردپرس فشرده کنید.

  • ما دوست داریم که اخبار تازه در کمترین زمان ممکن ایندکس شوند به همین دلیل اولویت ایندکس اخبار را بالاتر از دسته‌بندی و برچسب قرار داده‌ایم.
  • به همین دلیل می‌توان نرخ به‌روزرسانی محتوا را بر اساس کامنت تعریف کرد.
  • اگر هنوز در یافتن نقشه سایت توفیقی نداشته اید، وقت آن است که جستجوی پیشرفته استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید آن را پیدا کنید یا خیر.
  • ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می دهند نقشه سایت را تنها در چند کلیک و چند ثانیه بسازید.

از رفع مشکلات کیفیت محتوا گرفته تا بهینه سازی نقشه سایت و لینک سازی داخلی. ما می دانیم که چگونه “کشف شده – در حال حاضر نمایه نشده” شما را برطرف کنیم. به یاد داشته باشید که نقشه سایت XML تنها فرمت موجود نیست و وب سایت ممکن است از فرمت دیگری استفاده کند. اگر اینطور است، به لیست مکان های رایج نقشه سایت نگاه کنید و آن را با پسوندهای مختلف ترکیب کنید.

http://asusmag.ir

با ایجاد چنین نقشه‌ای حتی اگر لینک‌سازی داخلی و خارجی درستی هم نداشته باشید، باز هم گوگل می‌تواند صفحات را شناسایی کند. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند. گاها پیش میاد که گوگل سرچ کنسول در لحظه نمیتونه سایت مپ تولید شده رو فراخوانی کنه و این خطا دیده میشه. عدم قرار گرفتن صفحات فوق در نقشه سایت به معنای ایندکس نشدن آنها از طرف گوگل نیست. از دید سئو این کار می تواند نشانه ای برای میزان اهمیت صفحات باشد.

سایت مپ XML در مقابل HTML- از کدام باید استفاده کنم؟