سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت sitemap و تاثیر آن بر سئو | theme-market

این می تواند به بهبود مجله خبری تم مارکت در جستجوهای تصویر و ویدیو کمک کند. نقشه سایت ویدئویی می تواند شامل زمان اجرای ویدئو، دسته بندی و رتبه بندی مناسب سن باشد، در حالی که نقشه سایت تصویری می تواند شامل موضوع، نوع و مجوز باشد. شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان مفید هستند، دراینصورت داشتن یک سایت مپ HTML احتمالا برای سئوی سایت شما مضر نخواهد بود.

پیام‌های بخش Coverage در مورد نقشه سایت

ممکن است Google هنگام نمایش مقاله در Google News، عنوان مقاله خبری را به دلایلی مانند کم‌بودن فضا کوتاه کند ولی شما عنوان مقاله را همانطور که در سایت نشان می‌دهد درج کنید. نام نویسنده، نام رسانه یا تاریخ انتشار را در تگ title درج نکنید. در این بخش نام سایت‌مپ‌های معرفی‌شده به گوگل نمایش داده می‌شود. اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه را در این صفحه و در بخش «Submitted Sitemaps» مشاهده کنید. فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید.

اگر سایت شما بیش از 50000 صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه ایجاد کنید.

در ادامه به شما می‌گویم که چگونه در گوگل کنسول به گوگل بگویید که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده. این نرم افزار فقط مختص به تهیه سایت مپ نیست و به صورت کلی یه نرم افزار برای بهبود سئوی سایت است. اگر این نرم افزار را ندارید، می‌توانید از اینجا آن را برای سیستم عامل مورد نظر خود دانلود و نصب کنید. نسخه رایگان این نرم افزار هم امکانات بسیار مفیدی دارد که می‌تواند به درد سایت شما بخورد. شما با استفاده از نرم افزار Screaming Frog هم می‌توانید یک سایت مپ XML برای سایت خود تهیه کنید.

  • اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید.
  • بروزرسانی خودکار نقشه سایت بهترین گزینه خواهد بود؛ اما برای سایت هایی با کمتر از 100 صفحه، بروزرسانی دستی نیز می تواند انجام شود.
  • این تگ برای دادن اولویت نسبی در مقایسه با سایر URL های وب سایت شما استفاده می شود.
  • در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود.

این بخش به موتورهای جستجو ایده می دهد که پیمایش های خود را چگونه اولویت بندی نمایند. در صورتی که دقیقا می دانید که چگونه می خواهید نقشه ی سایتتان را طراحی کنید بهتر است آنها را نپذیرید و بر روی Save settings کلیک نمایید. هنگامی که این بخش را فعال کنید، WordPress SEO به شما تعدادی انتخاب خواهد داد که شما می توانید با استفاده از آن می توانید نقشه ی سایتتان را پیکر بندی نمایید. برای اضافه نمودن سایت مپ به وردپرس، ابتدا باید این پلاگین را دانلود کرده و آن را نصب نمایید. تجربیات وب مستر ها نشان می دهد که استفاده از این پلاگین بهتر از استفاده از دیگر تولید کننده های سایت مپ استاندارد خواهد بود. در صورتی که می خواهید از فرمت HTML برای نقشه ی سایتتان بهره بگیرید می توانید از تولید کننده های اتوماتیک نقشه ی سایت استفاده نمایید.

http://asusmag.ir

افزونه Jetpack یکی از تحسین شده ترین و پراستفاده ترین افزونه های وردپرسی است. این افزونه در زمینه های مختلف از جمله امنیت، سرعت سایت، آمار و سئو به سایت شما کمک می‌کند. افزونه All in One SEO Pack یک افزونه رایگان سئو است که ویژگی های مختلفی دارد و می‌تواند کارایی های زیادی برای سایت شما داشته باشد. این افزونه از سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شده و تا کنون بیش از دو میلیون دانلود داشته. افزونه All in One SEO یکی از بهترین افزونه های سئو در وردپرس است. بیش از ۲ میلیون سایت مختلف در دنیا از این افزونه بهره می‌برند.

آموزش رفع مشکل وردپرس پس از تغییر دامنه