بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی | theme-market

سایت مپ HTML نمایشی تصویری از ساختار سایت یک وب‌سایت است؛ مانند یک سایت مپ XML، همه مهم‌ترین صفحات یک وب‌سایت را لیست می‌کند اما به روشی دوستانه‌تر برای انسان است. وقتی یک وب‌سایت هزاران صفحه دارد، مهم است که مشخص کنید Google ابتدا چه صفحاتی را باید خزش کند. سایت مپ یا نقشه سایت، فایلی است که اطلاعات کلی درباره تمام محتوا‌های موجود در سایت را به گوگل ارائه می‌دهد. در واقع با استفاده از این فایل می‌توان خزندگان گوگل را بهتر راهنمایی کرد تا به صورت اصولی و کامل بتوانند صفحات را آنالیز و بررسی کنند. نقشه‌های سایت نمی‌توانند بیش از 50 هزار URL را در خود ثبت کنند. همچنین حجم فایل نقشه سایت نیز حداکثر می‌تواند 50 مگابایت باشد.

سایت های بزرگ، به قطعات کوچکتر تقسیم بشوند

مجله خبری تم مارکت سایت تصاویر برای بهبود ایندکس محتوای تصاویر و کشف تصاویری که گوگل نمی تواند آن ها را کشف کند( مانند جاوا اسکریپت) طراحی شده است. با این حال در سئوی امروزی تصاویر در محتوای صفحات ادغام شده اند و همراه با محتوای url ایندکس می شوند. با این حال، اگر وب‌سایت‌های بسیار بزرگی با بیش از URL دارید، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را بررسی کنید زیرا یک فایل نقشه سایت کار را انجام نمی‌دهد. اضافه کردن سایت مپ جدید و اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، اطلاعاتی را روی نقشه سایت خود در این صفحه و در زیر بخش “Submitted Ssitemaps” خواهید دید. برای معرفی سایت مپ به گوگل وارد حساب کاربری خود در کنسول جستجوی گوگل شوید.

http://asusmag.irدر این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد. آیکون نمودار که در گوشه پایین سمت راست دیده می‌شود، ما را مستقیماً به بخش Coverage متصل می‌کند که گزارش دقیق‌تری از وضعیت دسترسی و ایندکس ربات‌های گوگل به هر صفحه از سایت ارائه می‌کند. در این مطلب سعی کردیم نکات مهم و تاثیر‌گذار در ساخت یک سایت را به شما بگوییم. اگر تا کنون سایت مپی را برای وب سایت خود نساخته‌اید، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید.

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس

نقشه سایت یک فاکتور برای رتبه‌بندی صفحات نیست، با تغییر محتوا یا آدرس این فایل شما دستورالعمل‌های جدیدی را به ربات‌های گوگل می‌دهید و نحوه مدیریت بودجه خزش را تعیین می‌کنید. سایت مپ یا نقشه سایت، راهنمای ربات‌های گوگل برای بررسی سایت ما است. به عبارت بهتر تمامی صفحاتی که در استراتژی سئو اهمیت دارند و بایستی توسط گوگل بررسی و ایندکس شوند، در سایت مپ قرار می‌گیرند.

نقشه سایت چندگانه و فهرست نقشه سایت

در این صورت شما به فایل ایندکس سایت مپ خودتان نیاز خواهید داشت. به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد. در قسمت بعدی، شما می توانید تیک گزینه Add sitemap URL to the virtual robots.txt file را فعال کنید تا آدرس سایت مپ که به وسیله خود وردپرس ساخته شده است را در فایل rebots.txt قرار دهید.

  • (تاریخ آخرین به روز رسانی برای گوگل و به طور کلی برای سئو اهمیت ویژه‌ای دارد).
  • همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود.
  • ۷۲ساعت پس از ثبت‌نام در تریبون، از مشاوره رایگان سئو بهره‌مند خواهید شد.
  • سایت مپ ها یا نقشه سایت های XML به شکلی ساخته می‌شوند که برای ربات‌ها قابل خواندن باشند.