نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ + نمونه سئو روز | theme-market

مجله خبری تم مارکت‌های خبری علاوه بر نقشه سایت به یک نقشه سایت خبری شامل 1000 آدرس از آخرین اخبار منتشرشده نیاز دارند. از طرف دیگر سایت‌های تندمحتوا مثل سایت‌های خبری یا فروشگاه‌های بزرگ به صورت روزانه اقدام به ساخت صفحات جدید و انتشار محتوای ارزشمند می‌کنند. این مقدار یک اطلاعات کلی برای موتورهای جستجو فراهم می کند و ممکن است با دوره ای که در آن خزنده ها به پیمایش سایت می پردازند تطابق نداشته باشد. مزیت این کار این است که گوگل به شما خطاهای فایل نقشه ی سایت، اندیس ها و داده های آماری دیگر را نشان خواهد داد که این داده ها برای شما به عنوان یک وب مستر می تواند بسیار کارآمد باشد. این ابزار با دارا بودن قابلیت هایی از جمله گزینه ی درگ اند دراپ، آپشن های پیشرفته ی خزنده ها و تجزیه و تحلیل های یکپارچه، به عنوان یکی از بهترین ابزار های تولید سایت مپ شناخته شده است. برای این کار به آدرس SEO » XML Sitemaps بروید و XML sitemap functionality را در حالت enable قرار دهید تا عملگر نقشه سایت XML فعال شود.

  • یعنی کافی است تا فایل سایت مپ را در روت دایرکتوری سایت خود آپلود کنید.
  • خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید.
  • البته افزونه ها معمولا هر بخش را به صورت مجزا تولید کرده و همه نقشه‌ها را در یک فایل به اسم sitemap_index تجمیع می‌کنند.
  • به سادگی URL نقشه ی سایتتان را در اینجا اضافه نمایید و تمام.
  • سایت‌های بزرگ با استفاده Sitemap_index می‌توانند چندین فایل نقشه داشته و میلیون‌ها صفحه را به‌راحتی مدیریت کنند.

از اضافه کردن صفحات با محتوای تکراری در نقشه سایت نظیر برچسب‌های نوشته و محصولات خودداری کنید. نقشه سایت بررسی و فهرست شدن صفحات سایت شما را برای گوگل تسهیل می‌کند. ساخت سایت مپ و استفاده از آن به تنهایی تضمین کننده افزایش رتبه شما نیست. فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند.

طراحی سایت املاک

نقشه های سایت ارائه شده توسط Yoast SEO با هدف خاصی ارائه می شوند و هدف این است که فایل های XML تنها در صورتی می توانند بسیار بزرگ باشند که موتورهای جستجو، آن ها را کراول نکرده باشند. ابزار‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از آن‌ها فایل نقشه را ایجاد کنید. نقشه های سایت XML در درجه اول موتورهای جستجو و ربات ها و خزنده های وب آنها را هدف قرار می دهند تا دید کلی بهتری از ساختار وب سایت شما به آنها ارائه دهد. این به خزنده ها اجازه می دهد تا به راحتی به تمام صفحات وب سایت شما و همچنین به تمام اطلاعات مرتبط در مورد آن دسترسی داشته باشند.

فرمت های نقشه سایت XML

پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست. در هرصورت، برای معرفی نقشه سایت خود، آدرس URL خود را دراین فیلد وارد کنید و دکمه “Submit” را فشار دهید. بعد از ساخت سایت مپ، توصیه می‌کنیم به صورت دستی آنرا بررسی نمایید. پس هرگاه یک صفحه جدید به سایتتان اضافه کنید (فرقی ندارد پست بلاگ باشد یا صفحه تجاری یک محصول)، لینک مربوط به آن صفحه، بصورت اتوماتیک به سایت مپ شما اضافه خواهد شد. این نوع، بطور خاص در رابطه با فهمیدن محتواهای ویدئویی سایتتان به گوگل کمک می‌کند.

http://asusmag.ir

Video Schema تا حد زیادی جایگزین نیاز به نقشه‌ سایت‌های ویدئویی شده است. داشتن یک سایت‌مپ ویدئویی احتمالا به توانایی صفحات سایت شما در دریافت rich snippet ویدیویی در نتایج سرپ آسیب نمی‌زند. اگر گوگل به سایت‌مپ دسترسی داشته باشد، وضعیت Success را در این بخش نمایش می‌دهد. در غیر این صورت، گوگل نتوانسته فایل را بررسی کند و به همین دلیل با رنگ قرمز عبارت Couldn’t fetch نوشته می‌شود. به گوگل کمک می‌کند تا تمام تصاویر موجود در سایت شما را پیدا کند.

راهنمای جامع میکروبلاگینگ یا وبلاگ نویسی کوچک