سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل | theme-market

متخصصان سئو توصیه می‎کنند که این تاریخ‌ها را فقط هنگام تغییرات قابل توجه سایت‌تان (یا افزودن محتوای جدید به سایت خود) تغییر دهید. چرا باید این کار را کنید؟چون گوگل هشدار داده که آپدیت تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده‎اند‌، می‌تواند به عنوان یک تاکتیک اسپمی تلقی شود. روشی که گوگل برای حل مشکل محتوای تکراری معرفی کرده است، استفاده از تگ canonical در صفحات تکراری و فقط اضافه‌کردن آدرس محتوای اصلی در نقشه سایت است.

  • هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید.
  • از دیدگاه کاربران، نقشه ی سایت مجموعه ای از لینک ها است که به نحوی سازمان دهی و مرتب شده اند که کاربر با استفاده از آنها می تواند به خوبی در سایت به وب گردی بپردازد.
  • درمجموع، این کار برای سازنده وب‌سایت و هم برای کاربر مفید است.
  • Sitemap.xml/آدرس سایت، کافی است این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید.

در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد. سایت مپ، همان نقشه سایت است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات سایت شما را شناسایی کنند و آن ها را ایندکس کنند. نقشه سایت XML برای مشاهده توسط کاربران در نظر گرفته نشده است؛ زیرا در قالبی قابل خواندن توسط ماشین نوشته شده است. این در قالب یک فایل XML حاوی داده های علامت گذاری شده با برچسب ها استفاده می شود. XML مخفف extensible markup language (زبان نشانه گذاری توسعه پذیر) است که فرمت فایل مورد توافق برای استفاده از نقشه سایت می باشد. همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند.

سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟

هم دستی میتونید انجام بدید و هم برنامه ای پیاده سازی کنید که بعد از انتشار هر پست جدید، این فایل رو هم بروزسانی کنه. برای آنالیز بهتر این بخش نیز می توانیم آدرس های آن را در نقشه های سایت کوچکتر گروه بندی کنیم. وجود این تگ اجباریست و اشاره به نسخه کانونیکال یو آر ال دارد. این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد.

ایجاد یک نقشه سایت

سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. سایت شما دارای محتوای رسانه‌ای غنی از قبیل ویدیو و تصاویر بوده و یا در Google News نشان داده شده است. در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند. نقشه سایت در قالب HTML قرار داده شده است تا استفاده و پیمایش را برای کاربر آسان تر کند. این نباید به عنوان جایگزینی برای جست و جوی سایت یا عناصر ناوبری در نظر گرفته شود، بلکه در صورت گم شدن کاربر در وب سایت شما، کمکی اضافه به کاربر می کند. آن چیزی که نیاز به توجه شما دارد مشکلات صفحات pagination،parameter ها، محتوای تکراری هستند.

هر جا که مجله خبری تم مارکت باشد از متاتگ ربات در Robot.txt استفاده کنید. نزدیک به 2 سال هست که در زمینه سئو به صورت تخصصی فعالیت میکنم و به سئوی کلاه خاکستری علاقه فراوانی دارم. روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم. حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید.

http://asusmag.ir