سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل | theme-market

استفاده از این مجله خبری تم مارکت به طور کامل رایگان است و برخی از کاربران استفاده از آن را بسیار راضی کننده توصیف کرده اند. برای تولید یک نقشه ی سایت HTML باید از ابتدا از یک پلاگین متفاوت استفاده نمایید. به صورت پیش فرض، عملگر نقشه ی سایت XML در وردپرس فعال نمی باشد از این رو شما باید آن را فعال کنید. در این میان کاربر پسندی سایت یکی از مهمترین فاکتورها برای اقبال بیشتر کاربران به سایت به شمار می آید. ربات گوگل و دیگر خزنده های وب، محیط وب را با استفاده از لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر پیمایش می کنند.

  • اما اگر می‌خواهید از ایندکس شدن تمامی صفحات سایت خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که زحمات شما در باب سئو نتیجه بخش بوده، می‌توانید سایت مپ بسازید.
  • تعداد سایت هایی که بصورت آنلاین به تولید نقشه ی سایت می پردازند بسیار زیاد است و اشاره به همه ی آنها در اینجا ممکن است کمی ملال آور باشد.
  • ممکن است یک سایت تجارت الکترونیک با پنج میلیون صفحه داشته باشید.

با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است. معرفی نقشه سایت به گوگل، این امکان را می دهد تا بتوانید از قسمت coverage سرچ کنسول برای رفع خطاهای سایت استفاده کنید.

http://asusmag.ir

به عبارت دیگر، یک فهرست نقشه سایت شامل چندین نقشه سایت است که شامل کل اطلاعات یک وب سایت است. اگر این مورد در مورد وب سایت شما باشد، به چندین نقشه سایت و یک فایل فهرست نقشه سایت نیاز خواهید داشت. با این حال، XML رایج ترین قالب نقشه سایت است که توسط اکثر وب مسترها استفاده می شود. و از آنجایی که اکثر وب سایت ها و وبلاگ ها توسط وردپرس پشتیبانی می شوند، وردپرس به طور کامل از فرمت XML پشتیبانی می کند. Video Schema نیاز به سایت مپ ویدئویی را تا حد زیادی جایگزین کرده است. یک سایت مپ ویدئویی قطعا مشکلی برای صفحه شما در گرفتن ریچ اسنیپت ایجاد نمی‌کند.

نقشه سایت چندگانه و فهرست نقشه سایت

یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند. ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند. از آنجا که نقشه‌های سایت XML آسانتر هستند و به طور معمول به درک کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارند ابتدا به توضیح اینها می‌پردازیم. XML مخفف Extensible Markup Language یا زبان نشانه‌گذاری قابل توسعه می‌باشد. XML به طور معمول برای لیست‌های URLها و اطلاعات مرتبط با آنها استفاده می‌شود. در این مقاله درباره کارکرد مثبت سایت مپ صحبت کردیم و روش‌های ایجاد آن را در سایت آموزش دادیم.

ایجاد نقشه سایت با ابزارهای جانبی

نظرات و سوالات شما تکمیل کننده محتوای این مقاله بوده و برای ما ارزشمند است. نقشه سایت مثل یک راهنمای همیشه حاضر، دقیق‌ترین و آخرین اطلاعات از وضعیت صفحات ارزشمند را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد تا راحت‌تر در سایت گردش کنند. در لحظه ثبت و تا زمانی که گوگل هنوز نقشه سایت را دریافت و مشاهده نکرده است، عبارت pending در قسمت Status نمایش داده می‌شود. گوگل در بلاگ خود اعلام کرده است که در حال حاضر توجهی به دو فاکتور اولویت و نرخ به‌روزرسانی نداشته و مقادیر آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

استفاده از افزونه های مناسب برای بروز رسانی اتوماتیک نقشه سایت