سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو | theme-market

فایل Robots.txt یک فایل متنی بسیار ساده است که ایندکس کردن صفحات سایت توسط ربات‌ها و خزنده‌های وب را محدود می‌سازد. این فایل در واقع صفحات مجاز و غیرمجاز وب سایت جهت ایندکس شدن را به ربات‌ها نشان می‌دهد و فعالیت آنها را مدیریت می‌کند. فایل Robots.txt شامل URLهایی است که نمی‌خواهید توسط ربات‌های گوگل و یا هر موتور جستجوگر دیگری ایندکس شوند و در معرض دید کاربران قرار گیرند. بنابراین فایل ربات ساز از ورود ربات‌ها به صفحات موردنظر شما جلوگیری کرده و ایندکس شدن آنها را ممنوع خواهد کرد.

  • پروتکل سایت مپ (نقشه سایت) به ربات‌ها کمک می کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب سایت قرار دهند.
  • بنابراین زمانی که حجم فایل های شما بیشتر از این مقدار باشد توسط موتور جستجوی گوگل نادیده گرفته می شود.
  • در حقیقت مشکل اصلی شما این است که وب سایت شما در یک هاست ضعیف اجرا می شود و به شکل نادرستی تنظیم شده است.
  • درواقع توسط این قسمت مشخص می‌شود که گوگل به چه قسمت‌هایی دسترسی داشته باشد و سراغ محتوای غیر مرتبط نرود.
  • و باقیش، وهر چقدر که در ادامه از این ربات استفاده بکنید برای شما سود خالص هست.
  • تغییرات اعمال شده توسط شما در فایل Robots.txt امکان آسیب جدی به سئو سایت شما دارد.

اما اگر اصول و قواعد و تکنیک‌های آن را یاد بگیرید مجله خبری تم مارکت به راحتی از آن برای بهبود کارایی وبسایت خود استفاده کنید. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.

برخی از موتورهای جستجو، از دستورات فایل robots.txt پیروی نمی‌کنند

چرا که این اطلاعات با دیگر صفحات پیوند داشته و درنتیجه ممکن است همچنان ایندکس شده و یا اینکه ایندکس دیگر صفحات را هم با مشکل روبرو کنند. همان‌طور که قبلاً هم گفته شد Robots.txt در پوشه اصلی سایت قرار می‌گیرد. این محلی پیش‌فرض است که ربات‌ها و خزنده‌ها آن را بررسی می‌کنند تا به دنبال این فایل باشند. درنتیجه اگر این فایل در آنجا نباشد برای ربات‌ها به این معنی است که این سایت فایل Robots.txt ندارد. این ربات برای پیدا کردن جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کاربرد دارد. و میتوانید از طریق آن، رشد جایگاه سایت تان را در کلمات کلیدی مختلف ارزیابی نمایید.

yoast در رابطه با سئوی robots.txt چه می گوید؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید جلوگیری از ایندکس شدن محتوای تکراری در سایت نیز با استفاده از همین فایل انجام می شود. به همین علت نیز باید قوانینی را تنظیم کنید تا موتورهای جستجو به صفحات تولید شده توسط این فیلتر دسترسی نداشته باشند. شما نمی خواهید که موتورهای جستجو این صفحات تکراری مربوط به فیلتر را ایندکس کنند و وقت خود را با این لینک های تکراری تلف کنند. فرض کنید که شما در حال پیاده سازی یک وب سایت در حوزه تجارت الکترونیک هستید و بازدیدکنندگان از سایت شما می توانند برای جستجوی سریع تر در میان محصولات شما از یک فیلتر استفاده کنند. موتورهای جستجو مختلف دستورالعمل های موجود در این فایل را به شکل های مختلفی تفسیر می کنند. در پایان اگر سوالی در خصوص فایل robots.txt و مسائل مرتبط با آن دارید حتما مطرح کنید و به غنی‌تر شدن محتوای این مقاله کمک کنید.

http://asusmag.irبا این دستور شما به یک تصویر خاص در پوشه ای که قفل شده است دسترسی پیدا می کنید. سلام درست می‌فرمایید منظور در کد آخر جای گیری کد سایت مپ بود نه اینکه کد رو توی سایت قرار بدید. ادمین سایت با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده. در اینجا میتونی یاد بگیری چطور یک کسب‌وکار اینترنتی را از صفر راه بندازی و مدیریت کنی. پس از راه اندازی وب سایت سوالاتی برای مدیران وب‌سایت، به وجود می‌آید که چگونه سایت خود را به دیگران…

دسترسی سریع