فایل robots txt چیست؟ بهینه سازی فایل ربات در وردپرس | theme-market

در صورتی که برای یک وب سایت هیچ robots.txt وجود نداشته باشد یا دستورالعمل های قابل اجرا در این فایل وجود نداشته باشند موتورهای جستجو معمولا کل وب سایت شما را جستجو می کنند. گوگل پیشنهادات مختلفی را در خصوص ربات های خزنده در موتورهای جستجو ارائه داد که برخی از آنها مورد تایید قرار گرفته و پیاده سازی شدند. یک فایل robots.txt شامل دستورالعمل هایی برای تمامی موتورهای جستجو می باشد. برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس، به صورت خودکار اقدام به ایجاد فایل robots.txt می‌کنند. به این معنی که اگر شما به ریشه هاست سایت خودتان مراجعه کنید فایلی تحت عنوان robots.txt را پیدا نخواهید کرد.

  • خزیدن، اولویت اصلی این ربات است پس طوری طراحی شده که تا بر تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت تاثیری نگذارد.
  • برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.
  • فایل robots.txt معمولا در کنار پوشه ریشه یا اصلی سایت شما قرار میگیره.
  • یک فایل robots.txt که به خوبی ساخته شده باشد، یک وب سایت را برای سئو بهینه نگه می‌دارد و فعالیت خوب ربات را تحت کنترل نگه می‌دارد.
  • اگر شما اعتقاد دارید در بودجه خزش سایت شما اشکالاتی وجود دارد پس بلاک کردن موتورهای جستجو از بررسی قسمت‌های کم اهمیت سایت، از هدر رفت بودجه خزش جلوگیری می‌کند.

مجله خبری تم مارکت‌های موتورهای جست‌وجو فقط دستورات Disallow و Allow را قبول دارند و می‌دانند. البته می‌توانیم با دستور Crawl-delay، گشتن و کراول کردن آن‌ها را برای صفحه‌ای خاص به تاخیر بیاندازیم. سایت مپ، سایت شما نیز در دستورات فایل Robot.txt قرار می‌گیرد که به ربات‌های موتورهای جست‌وجو می‌گوید فایل XML نقشه سایت کجاست. پس برای این‌که به آن‌ها بگویید صفحه‌ای را ایندکس نکنند باید از دستور Disallow و برای این‌که بگویید بعدا این صفحه را کراول کنند از دستور Crawl-delay باید استفاده کنید.

http://asusmag.ir

Robots.txt در حقیقت جزو مهارت‌های اولیه‌ای است که متخصصین سئو آن را یاد می‌گیرند و یکی از صدها بخش سئو سایت می‌باشد. اما متاسفانه در بسیاری از موارد نتایجی که از آن گرفته می‌شود یا منفی و مخرب است و یا عملا هیچ تاثیری در سئو ندارد. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. در صورتی که سایت شما دارای ساب دامین است لازم است هریک از این ساب دامین‌ها دارای فایل robots.txt مختص خود باشند.

اگر در دسترس نباشد، گوگل فرض می کند که هیچ محدودیتی برای خزیدن وجود ندارد. این همچنین برای هر URL غیرمجاز در زنجیره تغییر مسیر اعمال می شود، زیرا خزنده به دلیل تغییر مسیرها نمی تواند قوانین را واکشی کند. Google خطوط نامعتبر را در فایل‌های robots.txt، از جملهعلامت ترتیب بایتیونیکد در ابتدای فایل robots.txt نادیده می‌گیرد و فقط از خطوط معتبر استفاده می‌کند.

۲. جلوگیری از نمایش صفحات یا فایل‌ها در نتایج جستجوی گوگل

در حال حاضر دلایل بسیار زیادی برای شروع دیجیتال مارکتینگ و ارتقای آن برای کسب‌وکارتان وجود دارد. اگر تاکنون سرمایه‌گذاری برای استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود نکرده‌اید، الان وقت آن است. در این مقاله می‌خواهیم درباره دیجیتال مارکتینگ و دلایلی که لازم است تا در سال ۲۰۲۱ وارد آن شوید، بپردازیم. ماکسیمم سایز قابل پشتیبانی برای فایل robots.txt، 500 کیلو بایت است. اگر نیاز به تعلیق موقت خزیدن دارید، توصیه می‌کنیم برای هر URL در سایت یک کد وضعیت 503 HTTP ارائه دهید. مسدود سازی تمام تصاویر برای ربات Google Imagesگوگل نمی تواند تصاویر و ویدیوها را بدون خزیدن در آنها فهرست کند.

کل وب سایت را از ربات ها مخفی کنید