بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی 17 مدل بدون محدودیت بودجه!

این مدل لپ تاپ گیمینگ مجهز به ویندوز 10 و طراحی بسیار زیبا و ضخامت بسیار باریک با امکان قابلیت حمل بسیار آسان تر به بازار عرضه شدند. یک تراشه AMD Ryzen 8 هسته ای و 16 رشته ای به شما این امکان را می دهد تا بار زیادی از بهره وری را در اختیار داشته باشید. ما در این بخش از مقاله پارامترهایی را بیان میکنیم که بهتر است برای خرید یک لپ تاپ خوب، آنها را در نظر داشته باشید. در مقاله بازی برای لپ تاپ تعدادی از بهترین بازی ها را برای لپ تاپ های گیمینگ معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا با نحوه انتخاب و خرید یک لپ تاپ اداری، خانگی، گیمینگ و… لپ تاپ از پردازنده های رومیزی اورکلاک و کارت گرافیک قابل ارتقا استفاده می کند. به طور کلی این مدل بی نظیر با نرخ تازه سازی 120 هرتزی خود و فریمی بی نظیر، حتی برای گزینه های فراتر از گیم نیز عالی است.

این یک اندازه استاندارد است و در عین حال کیفیت و وضوح تصویری بسیار مطلوب را نیز فراهم می کند. این مدل با یک نوار RGB چشمک زن یکی از زیباترین و در عین حال بهترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار است. دل G15 قرار نیست دنیای بهترین لپ تاپ های گیمینگ را به آتش بکشد، اما حداقل یک انتخاب قابل اعتماد برای همراهی بازی است. در دنیای امروز تکنولوژی به بخش جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است. برای انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب گیم در درجه اول باید به سخت افزار دستگاه توجه کرد. کیفیت و کارایی باتری و توانایی خنک کننده دستگاه نیز موارد مهم دیگری هستند که حتما باید در زمان خرید لپ تاپ مناسب گیم به آنها توجه کرد. MSI Stealth 15M یکی از جدیدترین های رو به رشد بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2022 است که به راحتی می توان آن را حمل کرد و مجموعه ای از مشخصات برتر و جذاب را در یک شاسی جمع و جود گردآوری کرده است. Alienware M15 R7 این جاست تا خط میان رده لپ تاپ های لوکس را به استاندارد های سال 2022 برساند. لپ تاپ گیمینگ Nitro 5 یک رقیب میان رده در میان بهترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار است.

البته این میزان چندان چشم گیر و نگران کننده نیست. AMD Ryzen 6900HS یکی از برترین تراشه های سری Ryzen 6000 AMD است ( البته بهترین و درخشان ترین آن نیست ) که یک پردازنده هشت هسته ای را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال این که بازی های جدید نیز بتوانند با همین نرخ نوسازی مشخص شده کار کنند کار کنند تضمین نشده است. در این سیستم حتی با وجود اجرای بالاتری گرافیک ها، سیستم با سرعت 60 فریم در ثانیه به خوبی کار می کند. به راحتی میتوان گفت که حتی قیمت این لپتاپها ممکن است به 90 میلیون تومان نیز برسند. حتی Acer Aspire 5 Slim هم که در لیست ما قرار گرفته است، گزینه ایده آلی برای بازیهای رایانهای محسوب نمیشود. حافظه 1 ترابایتی HDD هم میتواند برای ذخیرهسازی تمام اطلاعاتتان بسیار مناسب باشد. میتوانید از ۳۲ گیگابایت حافظه رم در این لپ تاپ استفاده کرده و به امکانات بیشتری هم دست پیدا کنید. با این حال اگر به دنبال یک لپ تاپ قوی و همه کاره هستید که بتواند با مدل های بسیار گران قیمت تر از خودش نیز هم سطح شود، این مدل گزینه ای عالی است، خصوصا که این مدل از یک برند لوکس است.

اصلا وقتی که اسم از لپ تاپ گیمینگ به میان می آید همه به فکر کارت گرافیک میگفتند برای اینکه کارت گرافیک شما بتواند به بیشترین بازدهی برسد و اصطلاحاً گلوگاه نشود باید از CPU مناسبی نیز استفاده کرد. لپ تاپ های گیمینگ تا 30 میلیون تومان در دستهای قرار میگیرند که اصطلاحاً به آنها میانرده گفته میشود. گرافیک این سیستم GeForce RTX 3070 Ti است که یک نسخه 150 واتی از پردازنده های گرافیکی جدید Ampere انویدیا است. اما ایسوس یک مدل مستقل نیز از این دستگاه عرضه کرده و از پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti درون آن بهره برده است. این یکی از دلایلی است که اینتل تراشه های Tiger Lake H35 خود را عرضه کرده است.

نسخه جدید Zephyrus G14 برای سال 2022 بار دیگر با مشخصات متعادل و عملکرد عالی خود در بازی ما را تحت تأثیر قرار می دهد. چیزی که این پرچم دار لپ تاپ های گیمینگ را بسیار چشم گیرتر می کند این است که این قدرت باور نکردنی را در یک شاسی نازک و جذاب قرار می دهد و ظاهر این دستگاه بر خلاف این همه قدرت و سخت افزار قوی، بسیار ظریف و خاص طراحی شده است. با این حال در حاضر رقابت در این زمینه بسیار بالاست و برندهای مختلف از توسعه دهندگان بودجه محور گرفته تا پرچم داران بازار، به دنبال بهترین برند بازار بودن هستند. خرید این لپ تاپ به دلیل پردازنده آن توصیه میشود، چرا که قدرت پردازنده بسیار بالا و 8 گیگابایت رم دارد. طراحی بسیار زیبا، نمایشگر ۱۶ اینچ با نسبت ۱۶ به ۱۰ و وضوح WQXGA ( ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل) و بهرهمندی از مدل قدرتمند گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 همگی از ویژگیهای «لیجن 5 پرو لنوو» هستند که در بازهی قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان یکی از بهترین گزینههای ممکن برای خرید است. طراحی این مدل بسیار سنگین و قدرت مند است و از این رو نمی توان آن را به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ قابل حمل در نظر گرفت.

بسیاری از لپتاپهای گیمینگ، کارت گرافیکهایی در رده مدلهای به کار رفته در کامپیوترهای دسکتاپ دارند تا بتوانند از پس پردازش گرافیکی مورد نیاز بازیهای پیشرفته برآیند. صفحه نمایش لمسی کمک میکند که سرعت کار شما با لپ تاپ هم تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند. با این حال، یافتن بهترین برند لپ تاپ گیمینگ ممکن است به میزان هزینه ای که می خواهید بپردازید و ارزش ویژگی های اضافی مانند صفحه کلیدهای مکانیکی و نور RGB در شاسی دستگاه تان بستگی داشته باشد. برای رسیدن به این رکورد نور پس زمینه صفحه کلید خاموش بود و میزان روشنایی صفحه نمایش هم روی ۷۵ درصد قرار داشت.

اگر تصمیم به خرید هر کدام از این سریها را دارید میتوانید کانفیگهای آن ها را در آمازون بررسی کرده و حتی خرید لپ تاپ گیمینگ خود از آمازون یا خرید از سایت خارجی دیگری را به وسیله سایت چارسوق انجام دهید. شرکت دل سه مدل از لپ تاپ های گیمینگ سری G را ساده تر کرده و از ترکیب آن ها به یک مدل رسیده است. ترکیب بی نظیر GPU و CPU در این مدل سرعت عملکرد سیستم را بهبود بخشیده است و در کل عملکرد بازی با این مدل عالی است. در نتیجه لپ تاپ Redmi G 2021 Edition شیائومی محصولی بسیار عالی برای اجرای بازیهای eSports و عناوین ژانر شوتر اول شخص خواهد بود. نقطه ضعف دیگر این مدل این است که در زمان اجرای عناوین گرافیکی سخت تر، دستگاه کمی داغ می کند. البته با این مشخصات فنی لپ تاپ در اجرای بازیهای سنگین اندکی ضعف نشان خواهد داد. یک صفحه نمایش شفاف با نرخ نوسازی بالاتر چیزی است که می تواند تجربه بازی لذت بخشی را فراهم کند. در حالی که قیمت ها کمی بالاتر از قیمت های قبلی به نظر می رسند؛ اما با این حال مشخصات فنی و سخت افزاری دستگاه به قدری رضایت بخش است که می تواند گران بودن این مدل را توجیه کند.

این درصورتی است که از نظر قیمت نیز یکسان هستند. همیشه یکی از سوالات مهم کاربران در زمان خرید لپ تاپ این است که لپ تاپ چه مارکی خوبه؟ خرید یک لپ تاپ مناسب گیم تاثیر بسزایی در نتیجه و سرعت بازی کردنتان دارد. در نتیجه برای گیمینگ بهتر است حتما یک سیستم مخصوص گیم را خریداری کرد تا این که به فکر ارتقا دادن سیستم های معمولی بود. در واقع این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های مخصوص گیم است که می توان با یک نمایشگر بزرگ 17 اینچی آن را خریداری کرد. تمامی تنظیمات و قابلیت های به کار رفته در این مدل سرعتی بی نظیر و غافلگیر کننده به آن بخشیده است. بهترین مشخصه در خصوص این مدل تراشه به کار رفته در آن است. با این حال در پاسخ به سوال یک گیمر حرفه ای که می پرسد چه لپ تاپ هایی بهتر است؟ این لپ تاپ بی نظیر گیمینگ با یک نمایشگر 17 اینچی برخی از بهترین عملکردها را در اختیار گیمرها می گذارد و تقریبا هر چیزی که یک گیمر حرفه ای نیاز دارد در این لپ تاپ فراهم است. صفحه کلید و تاچ پد سیستم نیز طراحی بی نظیری دارد و در خصوص پورت نیز لپ تاپ چیزی کم ندارد.

جک هدفون هم برای گیمرها مهم بوده و برای اتصال هدفونهای با کیفیت میتوانید از این پورت استفاده کنید. پورت VGA در آن وجود ندارد، اما میتوانید از پورت HDMI برای مقاصد مختلف استفاده کنید. با این حال یکی از نکات جذاب در خصوص این لپ تاپ سایز 14 اینچی آن است. با وجودی که شاید دستگاه های قوی تر و پر سر و صداتری در بین لپ تاپ های مناسب گیم وجود داشته باشد، اما با این حال G15 یک ابزار همهجانبه عالی است و خصوصا برای بچه هایی که تازه می خواهند پا به دنیای گیم بگذارند، می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2022 باشد. در بررسی های انجام شده برای این مدل مشخص شده که در برخی مشخصه ها حتی این مدل مقرون به صرفه عملکرد بالاتری نیز نسبت به مدل های گران تر خود دارد، حتی با وجودی که یک پردازنده 4 هسته ای i7-11370H که به نسبت سایر مدل ها ضعیف تر است در آن به کار رفته است. حتی باید بگوییم که صفحه کلید از نور پس زمینه هم برخوردار است. این مدل با صفحه نمایش 15اینچی Full HD و روشنایی 250nits امکان استفاده آن را در هر شرایطی فراهم کرده است.

این مدل نیز یکی از بهترین گزینه هاست که با قیمتی کمتر از 1000 دلار عرضه شده بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون است. اگر مشکل بودجه ندارید، از لپ تاپ گیمینگ حرفه ای استفاده کنید تا نمایشگر با کیفیت در اختیار داشته باشید. بعید است به دنیای کامپیوترهای مخصوص بازی علاقهمند باشید و نام سری پرداتور را نشنیده باشید. این مدل را می توان به عنوان یک هیولای قدرت مند در دنیای گیم در نظر گرفت و قطعا یکی از بی نظیر ترین گزینه های لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2022 محسوب می شود. در کنار این گزینه های سخت افزاری قابل توجه، یک خنک کننده عالی و قدرت مند نیز برای آنها در دسترس است. بنابراین باید تصمیم بگیرید که این صفحه نمایش دوم (که برای برنامههای چت، راهنمای بازیها یا برنامههای موسیقی عالی است) ارزش تجربهی تایپ دشوارتر را دارد یا نه.