بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی | theme-market

از طرف دیگر، می توانید یک فایل مادر نقشه سایت که شامل آدرس نقشه های سایت جداگانه است، ایجاد کنید. در آخرین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ، URL مربوط به سایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد کنید و Submit را کلیک کنید. حدود 48 ساعت زمان می برد که گوگل، نقشه سایت شما را ببیند. در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید.

به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید.

اینجاست که نقشه‌های سایت مثل یک قهرمان وارد می‌شوند و سایت شما را نجات می‌دهند. در ادامه این مطلب، به نحوه تنظیم نقشه‌های سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو خواهیم پرداخت. در ادامه با فوت‌وفن‌های اجرای درست نقشه سایت و انواع آن آشنا خواهید شد. من یک سایت فروشگاهی دارم و متاسفانه در هاستینگ مشکلاتی بوجود اومد و سایت من خوابید و بک آپ و چیزی تحوی من ندادند.

در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این مجله خبری تم مارکت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم. به طورکلی robots.txt صفحاتی که شما نمی‌خواهید خزش یا کراول در آن صورت بگیرد مثل صفحه لاگین را معرفی می‌کند. می‌توانید در آدرس /robots.txt لیست صفحاتی که ایندکس نمی‌شوند را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن‌ها را از لیست Disallow خارج کنید. علت مواجه شدن با این خطا این است که گوگل صفحات نامعتبر را در سایت مپ تشخیص داده است.

  • اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید.
  • شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.
  • شما می توانید از پلاگین بخواهید که اولویت بندی را بر اساس تعداد کامنت های مخاطبان انجام دهد یا اینکه اولویت بندی را به صورت دستی انجام دهید.
  • پروتکل Sitemaps توسط گوگل معرفی شد، اما توسط اکثر موتورهای جستجوی اصلی مانند Bing، Yahoo و Ask پشتیبانی می شود.
  • در پاسخ به سوال یکی از کاربرانتان گفته اید پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم.
پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید). توصیه ما این است که نقشه سایت را به صورت دستی وارد کنید تا مطمئن شوید که حتما موتورهای جستجو قادر به پیدا کردن آن هستند.

ساختار نقشه سایت به صورت xml

همراه با توسعه وب و اینترنت، گوگل و سئو نیز در حال تحول هستند. چیزی که تا دیروز به عنوان یک توصیه خوب محسوب می شد، امروزه دیگر چنین ویژگی ندارد. جالب است که بدانید نقشه سایت از روزهای ابتدایی پیدایش سئو، همراه با آن مطرح بوده است. در این مقاله آموزشی از سایت میهن وردپرس، می‌خواهیم در رابطه با نقشه سایت صحبت کنیم. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم و چه مواردی بهتر است در آن قرار دهیم. گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود.

http://asusmag.ir