بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا | theme-market

برای درک بهتر چند استراتژی متفاوت برای مدیریت نقشه سایت را بررسی می‌کنیم. اگر آدرس تمامی صفحات را در نقشه سایت قرار دهیم، یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد. بودجه خزش گوگل برای بررسی سایت ما مصرف شده صرف صفحاتی کم‌ارش شده و به سرعت تمام می‌شود. مساله‌ای که موجب می‌شود گوگل خیلی دیر صفحات ارزشمند ما شامل مقالات و دوره‌های آموزشی را بررسی و ایندکس کند. اگر قبلاً گوگل سرچ کسنول را برای سایت خود راه اندازی کرده اید، ارسال سایت مپ ساده است. هنگامی که به حساب سرچ کنسول خود وارد شدید و وب سایت خود را انتخاب کردید، باید به «sitemap» بروید که در منوی سمت چپ قرار دارد.

برای عضویت در خانواده سئو روزی ها کلیک کنید

جایگزین دیگه‌ای هم برای یوئاست سئو وجود دارد ، می توانید از نقشه سایت XML گوگل استفاده کنید . البته افزونه ها معمولا هر بخش را به صورت مجزا تولید کرده و همه نقشه‌ها را در یک فایل به اسم sitemap_index تجمیع می‌کنند. پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم. توجه کنید که وجود چنین خطاهایی بر رتبه سایر صفحات شما در نتایج جستجو تاثیر مستقیم نداشته و یک مشکل بزرگ محسوب نمی‌شود.

استفاده از ابزارها و افزونه‌ها برای ایجاد سایت مپ

از طرف دیگر شما می توانید در انکر تکست این لینک ها از کلید واژه های مورد نظرتان استفاده کنید و رتبه بهتری را برای آن کلیدواژه ها بدست بیاورید. در نتیجه در صورتی که به محتواهای شما لینکی داده نشده باشد، ممکن است این محتواها توسط گوگل یافت نشوند. 3- سایتتان جدید باشد و لینک های خارجی آن بسیار محدود باشند.

نحوه انتخاب صفحات و پست ها برای افزودن به نقشه HTML

مجله خبری تم مارکت های سایت HTML معمولاً در قالب و ساختاری خوانا ساخته می شوند و برای کمک به کاربران در یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده می شود. نیازی نیست که نقشه سایت HTML شامل همه URL ها یا صفحات شما باشد و باید برای کمک به کاربر در یافتن آنچه به دنبالش در وب سایت شما است، ساخته شود. بسیاری از آنها یک قالب HTML ایجاد می کنند تا به کاربر کمک کند مهمترین صفحات وب سایت خود را پیدا کند. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند. به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد. تقریبا غیرممکن است که بتوانید تمام لینک‌ها و ربات‌ها را در یک وبسایت بزرگ به روز نگه دارید و نقشه سایت را نیز منطبق با کار سایت آپدیت کنید.

http://asusmag.ir

ربات‌های گوگل با میلیاردها صفحه اینترنتی روبرو هستند که نه تنها هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، بلکه صفحات قبلی نیز به صورت مداوم در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند. مثل گردشگری در تخت جمشید، اگر ربات‌ها بدون هیچ برنامه‌ای شروع به بررسی صفحات کنند، بسیاری از صفحات ارزشمند را نخواهند دید. داشتن چند نقشه ی سایت یک حس سلسله مراتبی به موتورهای جستجو از سایت خواهد داد و به این ترتیب بهترین محتواهای سایتتان به راحتی در موتور جستجو در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • از این طریق ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت.
  • پس اگر یک سایت بسیار بزرگ با هزاران صفحه را اداره می‌کنید، گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایت خود را به چند نقشه سایت کوچکتر بشکنید.
  • اگر قبلاً سایت مپ خود را در گوگل ثبت کرده باشید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.
  • همچنین وجود آن تاثیر بسزایی بر بهتر دیده شدن صفحات و محتوای آپدیت شده وب سایت شما دارد.