نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ + نمونه سئو روز | theme-market

© ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. ۷۲ساعت پس از ثبت‌نام در تریبون، از مشاوره رایگان سئو بهره‌مند خواهید شد.

نحوه ایجاد نقشه سایت برای سایت‌های فروشگاهی چگونه است؟

با این حال توصیه می کنیم که نقشه ی سایتتان را با استفاده از Google Webmaster tools به گوگل ارسال نمایید. شما می توانید استایل نقشه سایت را از میان استایل های پیش فرض، دایره ای و درختی انتخاب کنید و آنها را با استفاده از لوگو و رنگ های مدنظرتان شخصی سازی نمایید. شما قطعا در نظر خواهید داشت که صفحه ی اصلی سایتتان در اولویت بالایی قرار داشته باشد.

در مورد وب سایت های چند زبانه چطور؟

خوشبختانه ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاری ساده و آسان است. نقشه سایت طرحی از وبسایت شماست که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کل محتوای سایت شما را پیدا کرده، کراول و سپس ایندکس کند. سایت مپ‌ها همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند کدام یک از صفحات سایت شما بسیار مهم هستند.

بودجه خزش چیست؟ چطور مدیریت می‌شود؟

برای مثال شما قطعا می خواهید که صفحه ای از سایت که پست های اخیر شما را نشان می دهد هر روز توسط خزنده ها پیمایش شود. برای مثال، اگر می خواهید دسته بندی آرشیو را از رده خارج کنید، کافی است چک باکس آن را غیر فعال نمایید. شما می توانید از پلاگین بخواهید که اولویت بندی را بر اساس تعداد کامنت های مخاطبان انجام دهد یا اینکه اولویت بندی را به صورت دستی انجام دهید. اگر این بخش را فعال کنید می توانید میزان ترافیک جذب شده برای سایت از طریق جستجوی تصاویر را بسیار افزایش دهید. می‌توانید فایل متنی را به دلخواه نامگذاری کنید، اما باید توجه داشته باشید که باید پسوند این فایل txt باشد.

http://asusmag.ir

از سال ۱۳۹۴ شروع به‌مجله خبری تم مارکت کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم. یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم. در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

  • نقشه سایت از لحاظ ساختاری به چند دسته تقسیم می‌شود؛ اما دو نوع رایج آن سایت‌مپ HTML و XML است.
  • هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را با ایجاد نقشه جدید و یا مواردی از این دست گول بزنید تا صفحات شما را مجددا ایندکس کنند.
  • همانند فرمت نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگ‌های الزامی و اختیاری است.
  • و هر جا از عنوان استفاده شد منظور نقشه سایت XML می باشد (به حرف S بزرگ و کوچک در ابتدای کلمه دقت کنید).