اصول طراحی لوگو ، 8 گام مهم و اساسی

وظیفه ی بعدی ، معرفی محصول به مصرف کننده است . حالا وظیفه شما این است که لوگویی را طراحی کنید که نسبت به بقیه برتری داشته باشد و مخاطبان بیشتری را جلب کند. علاوه بر خدمات حرفه ای طراحی کارتن ، خدمات دیگر ما همچون طراحی سایت و خدمات شبکه های اجتماعی به رونق هرچه بیشتر کسب و کار شما کمک خواهد کرد. جنس و نوع بسته بندی انتخابی مهمه، اینکه جنسی که قبل از شروع طراحی مدنظر شماست، نباید قیمت نهایی محصول رو به طور چشمگیری افزایش بده و نامعقول باشه، مثلا برای طراحی یک محصول خوراکی، شما باید از جنس های برق استفاده کنید، تا جلوه بهتری داشته باشه و مخاطب رو جذب کنه، یا اگر می خواهید یک محصولی مثل حبوبات رو بسته بندی کنید باید در نظر داشته باشید که این محصول با رنگهای مشکی و تیره، بعد از گذشت مدتی جلوه بسیار بدی رو نشون خواهد داد، پس انتخاب نوع بسته بندی از مهمترین عوامل یک طراحی خوب است.

نمونه طراحی بسته بندی در ایلوستریتور

البته، اضافه کردن این حس در طراحی، ضروری نیست اما ارزش بررسی را دارد. اگر قرار باشد، نام کسبوکار – به انگلیسی یا فارسی – داخل لوگو نوشته شود، بهرهگیری از تایپوگرافی مناسب، امری ضروری است. در ادامه این مطلب چندین پیش بینی و ترند طراحی لوگو در سال 2022 را مورد بررسی قرار میدهیم و شما را با جدیدترین متدهای طراحی دنیا بیشتر آشنا خواهیم کرد. این روش با کمترین هزینه و در کمترین زمان به شما یک فایل کامل را ارائه میکند. از میان اسکچهای رسم شده، طرحی را کامل کنید که بیشترین پتانسیل جلب توجه را داشته باشد. البته توجه داشته باشید که نباید از فونتهای مختلف استفاده کنید چراکه مانع از ایجاد مسیر مشخص در لوگو میشود. در آموزش طراحی لوگو اسم با فتوشاپ میتونید از فونتهای انگلیسی و فارسی مناسب برای تایپوگرافی استفاده کنید و نوع فونتهای این حوزه را بشناسید.

نمونه طراحی لوگو با فتوشاپ برای نمونه، زمانی با رنگ قرمز مواجه میشویم، احساسی از خشم، عصبانیت، عشق و انرژی را دریافت میکنیم. زمانی که برای مشتری، لوگو طراحی میکنید، سؤالهایی را از او بپرسید تا به شکل بهتری مشتری را تعریف کنید. در نهایت، چنین مقایسهای، طراحی لوگویی خاص را به همراه دارد. همچنین، منحصربهفرد بودن لوگوهای رقیب را با دقت زیادی بررسی کنید. فهرستی از شرکتهای رقیب و لوگوی آنها تهیه کنید. باید پیشزمینههای متفاوتی از مشتری ایدهآل پیدا کنید. نکتهای که در آموزش طراحی لوگو اسم با فتوشاپ باید بیان کنیم این است که لوگوی طراحی شده باید از عنصرهای مدرن و معاصر بهره بگیرد. شاخصه اصلی تایپوگرافی این است که به طراحی شما شخصیت میدهد و آن را به عنصر اصلی طراحی تبدیل میکند.

تا این بخش از آموزش طراحی لوگو اسم با فتوشاپ توانستیم برخی از ویژگیهای اولیه یک لوگوی مناسب را یاد بگیریم. این امر بدان معنی است که لوگو نباید به یک طرف کشیده شود یا لوگویی جهتدار باشد. به همین دلیل، در ادامه این مطلب، برخی از مفاهیم مهم در طراحی لوگو را بررسی میکنیم. به همین دلیل، اگر رنگها، خطوط یا تایپفیسهای مختلفی دارید، بهتر است عنصرهای شلوغ و اضافی را از آنها حذف کنید. به همین دلیل، برخی از شبکههای اجتماعی ماند لینکدین و فیسبوک از این رنگ برای نمایش لوگوی خود استفاده میکنند. پایداری سریعترین رشد برای توسعه بسته بندی ، به ویژه برای تولید کنندگان بسته بندی است که با مارک های معتبر جهان همکاری می کنند ، زیرا اهداف CSR (مسئولیت اجتماعی شرکت ها) اغلب از اهداف دستورالعمل اتحادیه اروپا بیشتر است. عکاسی از بسته بندی باید به گونه ای انجام شود که لوگوی برند به وضوح نمایان باشد.

آزاده مومنی ثانی

طبق تحقیقات انجام شده جرالد زالتمن – یکی از مطرحترین پروفسورهای دانشگاه هاروارد – 95% انتخابهای خرید مشتریان در سراسر جهان بر پایه احساسات است و کاتالوگ بیش از هر چیز دیگری قدرت این را دارد که با تحریک و ترغیب شما خواسته و میلتان را نسبت به یک محصول به بازی گرفته و شما را تا مرز خریدهای مجدد آن هم پیش ببرد. ترکیب رنگها در طرحهای گرافیکی و به وجود آوردن یک الگوی خاص؛ البته باید در نظر داشت که بین رنگهای استفادهشده روی بستهبندی با نوع ادویه باید ارتباط معناداری وجود داشته باشد. رنگ صورتی بیانگر مهربانی است و این رنگ را میتوان در رابطه با هر نوع محصول یا خدمات مرتبط با بانوان استفاده کرد.

با این نرم افزار در سه مرحله می توانید لوگو خود را طراحی کنید. کمتر پیش می آید که از این نرم افزار در ویرایش تصویر استفاده شود. توجه: اگر در هنگام استفاده از نرم افزار فتوشاپ با مشکلی روبرو شدید می توانید از خدمات رفع مشکلات مشتریان استفاده کنید. از جملات ناقص دوری کنید و سعی کنید جملات شما کامل و با محتوا باشد. اگر محصول شما فاقد چنین اطلاعاتی باشد، رغبتی در بین مشتریان برای خرید آن وجود نخواهد داشت. گاهی اوقات، ایدههایی در ذهن داریم اما این ایدهها تا زمانی که روی کاغذ آورده نشوند، اطلاعاتی دقیقی را بدست نمیدهند. ترفندی ساده برای طراحی خاطرهانگیز این است که مفهومی منحصربهفرد را در ذهن خود داشته باشید. البته بهتر است برای رسیدن به این اهداف کار طراحی بسته بندی محصولات خود را به افراد متخصص و حرفهای بسپارید تا از کیفیت نهایی کار اطمینان کافی داشته باشید. به عنوان مشتری، هیچ چیز بدتر از این نیست که چیزی را سفارش دهید، منتظر رسیدن آن باشید، و سپس متوجه شوید که در حین حمل به دلیل بسته بندی نامناسب آسیب دیده است، و سپس مجبور به بازگرداندن آن شده اید.

اگر لوگو تایپ های دیگران را که در حوزه شما فعالیت می کنند مدنظر قرار دهید و سپس به آمار و ارقام در خصوص بازخوردهایی که از این لوگوها گرفته شده است نیز نگاهی بیاندازید، متوجه می شوید که لوگو تایپ های دیگران چه نقاط ضعف و چه نقاط قوتی دارند. لوگو صنعتی نشان تجاری کارخانجات و صنایع است که بر روی محصولات و تولیدات درج می شود که خبر از نوع فعالیت کسب و کار دارد. شاید انتخاب این نوع لوگو برای هرگونه فعالیتی کاملا سلیقه ای باشد . گروهی معتقدند بسته بندی از نوع فاخر وپرزرق وبرق کاری اضافیست که هزینه ای را به دوش مصرف کننده می گذارد، این افراد معتقدند نیاز به بسته های متفاوت وبا هزینه های زیاد نیست، حتی عده ای بسته بندی را به منزله ی تقلب ووارونه نشان دادن واقعیات تلقی می کنند.

و چه ویژگی هایی دارد؟

روند طراحی در آن بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد. نکته دیگری که باید به آن بسیار توجه کنید رنگ ها است. یکی از عوامل مهم در فروش موفق محصولات بسته بندی مناسب و شیک است که سهم بسزایی در جلب توجه مخاطب دارد. جهت موفقیت در ارائه محصول لازم است که رنگ طراحی بسته بندی با طبیعت و اثرات محصول اراتباط نزدیک داشته باشد. یکی از اصول بنیادی طراحی این است که برای عرضه خدمات یا محصولات، مشتری هدف خود را بشناسید. سپس این طرح را با استفاده از نرمافزارهایی مانند فتوشاپ و اضافه کردن رنگها و عناصر گوناگون، کامل کنید. برای نمونه، اگر با بررسی پرسونای مشتری، متوجه شدید که مشتری ایدهآل، نوجوان است باید عناصری سرگرمکننده و شادیآفرین را در لوگو دخیل کنید.

نمونه طراحی بسته بندی با ایلوستریتور

البته ممکن است این کلمات به همراه یک تصویر نیز باشند. از سوی شرکت های سازنده فیلم و شرکت هایی که فیلم ها و یا کارتون های خارجی را دوبله و نشر می دهند نیز به مانند شرکت ها و سازمان ها قالب گرافیکی مشخصی را در نظر می گیرند و طراحی لیبل سی دی فیلم ها بر اساس محتوا و موضوع فیلم و همچنین قالب مشخص شده طراحی می شود. لوگوی موردنظر شما یا کسبوکار نیز باید به شکلی خاطرهانگیز طراحی شود چراکه در غیراینصورت، طراحی شما نمیتواند جایی برای خود میان مشتریان باز کند. بنابراین، مشتری هدف شما با مشتری هدف رقیب نیز مشترک خواهد بود. شما نمیتوانید اطلاعات نظارت را پشت برچسب قرار دهید. به طور مشابه، اگر قرار است لوگوی طراحی شده بر روی محلهای بزرگتری مثل بیلبورد چاپ شود، طراحی آن نباید به گونهای باشد که نسبتهای موجود در طراحی از بین بروند.

اصول انتخاب رنگ در طراحی بسته بندی ثابت و استاندارد است و طراحان حرفه ای می دانند، نباید از آنها تخطی کنند. اما اگر طراحی سادهای داشته باشید، به هیچ توضیح اضافهای نیاز نیست و بیننده با یک نگاه، پیام کسبوکار را درک میکند. بسته بندی استوانه ای یک سبک دیگر در طراحی بسته بندی کالا است که به طور ویژه برای برخی تجهیزات خاص استفاده می شود. او عقیده دارد که بسته بندی های اینترنتی هم می توانند به پای بسته بندی های واقعی برسند، برای این کار باید از طرفی اطلاعات مربوط به محصول و بسته را به طور مستقیم به خریدار منتقل کنیم و از طرف دیگر احساسات مشتری را به شیوه ای غیر مستقیم تحت تأثیر قرار دهیم. برای طراحی بسته بندی و چاپ جعبه خلاقانه و شکیل راه های فراوانی وجود دارد که در اینجا به طور خلاصه به چند راهکار پرکاربرد اشاره می کنیم.

نمونه طراحی گرافیکی

بنا بر این بهتر است در طراحی بسته بندی در رشت برای بازارهای محلی اغلب از ارزان قیمت ترین نوع در چاپ استفاده شود تا نوع بسته بندی گرانقیمت تر از محتویات نشود و برای بازارهای خارج استان به دلیل افزایش ماندگاری، نگهداری و سلامت محصول هزینه های لازم را در نظر بگیرید. به همین دلیل باید کالا را طوری بستهبندی کرد تا در این مسیر به آن آسیبی وارد نشود. از نظر قراردادی، مسئولیت بسته بندی صادراتی همیشه به عهده صادر کننده است و باید اطمینان دهد که در جابجایی هایی بین المللی، مقاومت لازمه را دارد و به کیفیت و سلامت کالا آسیبی وارد نمی شود. کار در منزل با بسته بندی حبوبات: اگر دنبال کسب درآمد درخانه هستید اگر دانشجو هستید نمیتوانید بروید سرکار اگر بیکار هستید با ما همراه باشید. لوگویی مناسب است که بیننده در یک نگاه، حسی مشخص را نسبت به کسب و کار و خدمات و محصولات ارائه کند.

این را در نظر بگیرید که از هر 12 نفر یک نفر دچار کوررنگی است. این آیکون ها چیزی شبیه نمونه لوگوهای موجود بودند که طرحی ساده از اشکال مختلف را به نمایش می گذارند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع نیز میتوانید مطلب «روانشناسی رنگ ها در تبلیغات – هر آنچه باید بدانید» را مطالعه کنید. با این کار، چندین ایده اولیه خوب دارید که با کسبوکار مورد نظر نیز هماهنگ است. اگر عنصری در طراحی دارید که به درک کلی لوگو کمکی نمیکند، آن را حذف کنید. برای نمونه لوگوی «نایکی» را در نظر بگیرید که پیش از آن، هیچگاه کسی این علامت را در طراحی خود در نظر نگرفته بود. مثلا اگر مواد غذایی میفروشید لازم است که ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آن، شرایط نگهداری و نحوه مصرف محصول روی بسته کالا نوشته شده باشد. در بالا به 12 نمونه بسته بندی خلاقانه محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره کردیم که ترند های جدید رو پیروی می کنند.

همچنین این ایده برای محصول جدید یا محصولات برند تازه وارد بسیار کارآمد است. برند کجائر ویس از اشکال هندسی استفاده می کند و به این طریق شکلی متفاوت با سایر محصولات بازار دارد. در نهایت، این احساسات، پیام شما را از طریق لوگوی طراحی شده به مشتری هدف، منتقل میکنند. طراح باید به گونهای عمل کند که مخاطب، پیام موردنظر کسبوکار را از طریق لوگو، درک کند. اگر در عمل نتوانستید به نتیجه رضایت بخشی دست پیدا کنید سراغ دیگر ایده هایتان بروید و همیشه به یک ایده تکیه نکنید .

نمونه طراحی بسته بندی ادویه جات خانگی

هزینه ای که تولید کننده بابت طراحی بسته بندی متحمل می شود نباید به هیچ عنوان از ادویه ای که داخل بسته بندی ریخته می شود بیشتر شود. چه عوامل مهم دیگری در طراحی جعبه زعفران وجود دارد؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگوی موفق، انطباق پذیری آن با تمامی ابزارهای تبلیغاتی سارا دستمالچیان در سازمان است. با اینکه شاید در بعضی از بخشها به کمبودهایی برخورد کنید، اما افینیتی دیزاینر ویژگی منحصر به فردی دارد که میتواند آن را به انتخابی بسیار مناسبتر تبدیل کند. بنابر این اگر به دنبال یک راه ساده و بسیار راحت برای طراحی یک لوگو هستید قطعا TurboLogo میتواند گزینه عالی برای شما باشد. مشتری احساس میکند که شما تقلب کردید و حس اعتمادش را به شما و محصولتان از دست میدهد.

نمونه طراحی بسته بندی نان

به طور قطع هیچ کسبوکاری تمایل ندارد که لوگوی خود را هر سال، بازطراحی کند. اگر لوگویی، هر سال بازطراحی شود، سبب سردرگمی مشتریان خواهد شد. اگر در طراحی، عنصرهایی را به کار بگیریم که شامل موضوعات داغ روز باشند، با تغییر این موضوعات، لوگو را نیز بهناچار باید بازطراحی کنیم. حد فاصل هر یک از قطعات با جدارههای کارتن نیز باید با فوم بستهبندی یا سایر لفافهای مناسب پوشانده شود. لوگوی مربوط به این حوزه برای یک شرکت حقوقی مناسب نیست. از نمونههای این لوگو میتوان به لوگوی قدیمی ایرانخودرو اشاره کرد که هم ساده است و هم یادآور پیکانهای تولیدی این شرکت است. برای نمونه میتوان به لوگوی «بانک اقتصاد نوین» اشاره کرد که لوگوی طراحی شده، تناسب موضوعی مناسبی با فعالیت کسب و کار و سود و زیان دارد.

نمونه طراحی بسته بندی با فتوشاپ