نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین | theme-market

در این مرحله از مجله خبری تم مارکت سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید. همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید برای سایت خود سایت مپ بسازید. اما افزونه یوست سئو تنها افزونه‌ای نیست که این کار را برای سایت شما انجام می‌دهد. در این قسمت می‌خواهیم به معرفی دیگر افزونه هایی بپردازیم که با کمک آن ها می‌توانید برای سایت خود یک نقشه سایت XML درست کنید.

http://asusmag.ir

همچنین ممکن است سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد و چند صد صفحه مختلف داشته باشد. در چنین شرایطی خیلی سخت می‌توان اطمینان پیدا کردن که تمامی صفحات به خوبی با هم دیگر لینک شده‌اند. بنابراین ساخت سایت مپ در این حالت هم می‌تواند این اطمینان را در شما به وجود آورد که تمامی صفحات سایت شما ایندکس شده‌اند. شما باید مهمترین صفحات سایت خود را درون نقشه سایت قرار دهید.

  • زمانی که نقشه سایت خود را در گوگل ثبت می‌کنید، باید بخش Submited sitemsp سرچ کنسول خود را مانند تصویر زیر ببینید.
  • در نتیجه در صورتی که به محتواهای شما لینکی داده نشده باشد، ممکن است این محتواها توسط گوگل یافت نشوند.
  • ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند.
  • با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه.
  • در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند.
  • در انتها به صورت موردی چند نقشه سایت را به صورت نمونه بررسی کردیم.

اما چگونه نقشه سایت بسازیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که سایت مپ چیست و در ادامه نحوه ثبت سایت مپ گوگل را بیان کرده ایم. همچنین از طریق نقشه سایت می‌توان به موتورهای جست و جو گفت که کدام یک از صفحات سایت مهم تر هستند. در واقع مزیت اصلی وردپرس و افزونه‌های سئو وردپرس در این است که این ابزارها با اضافه شدن محتوای جدید بصورت خودکار نقشه سایت شما را بروز می‌کنند. داشتن هر دو اعتماد به نفش ما را حفظ خواهد کرد و به اندازه کافی می‌دانید که شما هیچ کدام از ابعاد سئو را از دست نداده اید. نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند.

نمونه طراحی سایت دیوار

سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که موضوع محتوای سایت شما در مورد چیست و چه اطلاعاتی بر روی سایت شما وجود دارد. سایت مپ های XML بیشتر شبیه یک فایل متنی هستند که لینک های مختلف سایت در آن ها قرار گرفته. با استفاده از این تگ ها می‌تواند انواع مختلف لینک و صفحات را برای ربات ها تعریف کرد. سایت مپ ها یا نقشه سایت های XML به شکلی ساخته می‌شوند که برای ربات‌ها قابل خواندن باشند. در این فایل ها یک فهرست کامل از URL های سایت قرار گرفته است.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید. نقشه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز ثبت نمایید. فرض کنید، سایت شما 5 میلیون صفحه دارد، در اکثر این صفحه‌ها شما از یک لینک خارجی استفاده کرده اید . در این حالت، گوگل به سختی می تواند تمام محتوای وب سایت شما را بخواند . بنابراین، بهترین کار این است که نقشه وب سایت داشته باشید . برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

آخرین دیدگاه‌ها