نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین | theme-market

هر مجله خبری تم مارکت دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند. بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم. سایت مپ فایلی XML و حاوی تمام لینک‌های سایت است که قصد دارید توسط گوگل و دیگر موتورهای جست‌و‌جو کرال و ایندکس شوند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه XML، این است که به صورت خودکار به‌روز می‌شود.

سایت مپ (Sitemap) چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید. اگر هنوز در یافتن نقشه سایت توفیقی نداشته اید، وقت آن است که جستجوی پیشرفته استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید آن را پیدا کنید یا خیر. در این روش به دنبال سایت مپ در مسیرهای متداولی که معمولا قرار میگیرد، میگردیم.

می‌دانید که ربات‌های گوگل و سایر crawlهای سطح وب، لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌روند؛ بنابراین اگر سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن است صفحات شما را پیدا نکنند. ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد. با توجه به اینکه ساخت XML Sitemap کار سختی نیست، پیشنهاد میکنم از ابتدا یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید. ساخت اون به مراتب ساده تر از یافتن ابزاری برای تبدیل اونها به همدیگست. این گونه می توانیم دسته ای از مطالب سایت را که دارای مشکل ایندکس است را شناسایی نماییم.

  • به خاطر داشته باشید که ممکن است گوگل صفحات بیشتری با مشکل کراول نشدن را در سایت شما پیدا کرده باشد اما همه آن‌ها را در این لیست قرار ندهد.
  • در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد.
  • آدرس صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست ولی دسترسی ربات گوگل به این صفحه از طریق فایل robots.txt محدود شده است.
  • دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد.
  • می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.
  • یا حتی ممکن است تعداد صفحات سایت شما از نرخ خزش سایتتان بیشتر باشد.

علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد. در واقع سایت مپ تنها به بررسی سریعتر و راحت‌تر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند. ثبت نقشه سایت به بهتر دیده شدن صفحات سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند. اگر سایت شما دارای تعداد صفحات و محصولات زیادی است توصیه ما به شما ایجاد نقشه سایت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول است.

نحوه قرار دادن نقشه سایت در فایل Robots.txt

در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند. در حالی که تنها برای رسیدن به صفحه شماره 9، بایستی پنج لینک داخلی دنبال گردد. یکی از معروف ترین ابزارهای تست سرعت سایت ابزار گوگل pagespeed insights است. در این مقاله از وب 24 با نحوه ی کار و رفع خطاهای این ابزار آشنا می شوید. به شما اطلاعاتی از مرکز وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما می‌توانید برای مثال به فعالیت ربات گوگل دسترسی یابید. پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید.

http://asusmag.ir