سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت | theme-market

در اینجا ما می‌خواهیم سایت مپ XML بسازیم بنابراین گزینه Create XML Sitemap را انتخاب می‌کنیم. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود. اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، وقت آن فرا رسیده است که نقشه سایت خود را در گوگل ثبت کنید. توجه داشته باشید که ادرس نقشه سایتتان را بصورت صحیح وارد کنید. در این مقاله از سایت وب24 شما را با الگوریتم helpful content گوگل یا محتوای مفید آشنا خواهیم کرد.

اولویت بخشیدن به صفحات خاص در نقشه سایت

با این وجود اگر مجله خبری تم مارکت شما تک صفحه‌ای یا یک سایت کوچک با تعداد صفحات کم (زیر ۵۰ صفحه) است می‌توانید از استفاده از این ابزار صرف نظر کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است. موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند. برای سئو، یک نقشه سایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست شده است.

ایجاد ریدایرکت با افزونه Yoast

در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند. به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد. خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است. استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است.

  • آدرس دهی در نقشه سایت باید متناسب با دامنه اصلی باشد و تا حد امکان از حروف فارسی استفاده نشود.
  • ما سایت مپ را برای درک بهتر ربات‌های گوگل از صفحات و مدیریت بودجه خزش طراحی می‎‌کنیم، بنابراین باید از دسترسی گوگل به آن مطمئن شویم.
  • همانطور که در قسمت پیش اشاره کردیم، ارائه سایت مپ با سایز بیش از ۵۰ مگا بایت مشکلاتی ایجاد می‌کند که این خطا یکی از آن‌هاست.
  • که چرا اون url ها رو نشناخته , بصورت دستی هم url صفحه رو وارد می کنم ولی میگه در sitemap نیست.
  • مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد.

برای برطرف کردن این خطا بایستی نقشه سایت را به بخش‌های مختلف و کوچک‌تر تقسیم کرده و هر بخش را به صورت جداگانه به گوگل معرفی کنید. من هم موافقم که تنها از افزونه yoast استفاده کنید برای سایت مپ. اولا که داشتن افزونه های زیاد روی وردپرس سرعت سایتتون رو پایین میاره و دوما اینکه yoast نقشه کاملی رو بهتون ارائه میده و بعید می دونم به افزونه دیگری نیاز داشته باشید.

http://asusmag.ir

ویژگی‌های دیگری مانند اولویت و تغییر فرکانس هم وجود دارد، اما این ویژگی‌ها تاثیری روی کار یا عملکرد نقشه سایت ندارند. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فایل‌های Media RSS را جایگزینی مناسب برای تشخیص توضیحات متای فایل‌های ویدئویی درنظر می‌گیرند. سایت مپ همانطور که گفتیم تابلوی راهنمای وب سایت ما برای ربات‌های موتور جستجو است. با نصب افزونه یوآست، می توانید به راحتی برای سایت فروشگاهی خود نقشه سایت ایجاد کنید.

HTML Sitemaps