نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد | theme-market

شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد. بنابراین داشتن هر دو نقشه سایت بهترین راه برای داشتن وبسایتی کاربر پسند و مؤثر در رتبه بندی آن می‌باشد. نقشه سایت برای یافتن صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد. همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند. زبان XML بسیار شبیه به HTML است و یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند.

انواع سایت مپ یا نقشه سایت (sitemap)

همانطور که گفتیم، موتورهای جستجو، از نقشه سایت استفاده می کنند، تا بتوانند تمام صفحات وب سایت را پیدا کنند. همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد. نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که لیست کاملی از URL های یک سایت به همراه برخی جزییات مهم آن از جمله زمان آخرین آپدیت صفحه را به همراه دارد. هدف اصلی از ایجاد سایت مپ، راهنمایی و تعیین اولویت خزش صفحات سایت توسط ربات های موتورهای جست و جو است. نقشه سایت یا سایت مپ فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است.

  • در غیر این صورت، گوگل نتوانسته فایل را بررسی کند و به همین دلیل با رنگ قرمز عبارت Couldn’t fetch نوشته می‌شود.
  • کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید.
  • در ادامه با فوت‌وفن‌های اجرای درست نقشه سایت و انواع آن آشنا خواهید شد.
  • آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است.

از طرف دیگر برخی صفحات مثل «تماس با ما» یا «درباره ما» هم ارزشمند نیستند. اگرچه کاربر با مطالعه محتوای این صفحات می‌تواند با کسب و کار ما آشنا شود، اما از نظر SEO اهمیتی ندارند. در این مطلب سعی کردیم تمام مطالب مربوط به سایت مپ را پوشش دهیم. هر گونه سوال یا نظر خود را از طریق کامنت می توانید با ما در میان بگذارید. اگر می خواهید موتورهای جستجو مانند گوگل از سایت مپ استفاده کنند، نقشه سایت باید از ساختار دقیقی پیروی کند. اگر قوانین را رعایت نکنند، از آن استفاده نخواهد شد و هیچ ارزشی به وب سایت شما اضافه نخواهد کرد.

نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو سمروش

برای دریافت جلسات مجله خبری تم مارکت دوره ایمیل خود را در کادر بالا وارد کنید.جلسات به ایمیل شما ارسال می شود. در تب های بعدی به ترتیب آخرین تاریخ به روز رسانی صفحات، اهمیت صفحات و همچنین این که صفحات هر چند وقت یک بار به روز رسانی می‌شوند را مشخص می‌کنید. برای شروع کافی است تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس خود بروید. اگر سایت شما بیش از صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه ایجاد کنید. در این بخش تعداد URLهای مربوط به ویدئوها که در سایت‌مپ وجود دارد، نمایش داده می‌شود.

شما با رعایت موارد زیر می توانید از بهینه بودن نقشه سایت خود اطمینان حاصل کنید. هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد. البته با وارد کردن ادرس سایت مپ قبلی ریدایرکت میشه به ادرس جدید. سلام رسول جان، اگه فرایند ثبت سایت مپ رو درست انجام داده باشی، کمی باید صبر کنی.

http://asusmag.ir