فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین | theme-market

حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید. استفاده از کلیک و بازدید از داده ها برای رتبه بندی نتایج کاری کاملاً عقلانی و منطقی است و اگر داده ها نادیده گرفته می شدند واقعا کار مسخره ای میشد. هر زیر دامنه از دامنه‌ی اصلی باید فایل Robots.txt اختصاصی و جداگانه داشته باشند. یعنی اگر وبلاگ شما زیر دامنه سایت شما است، باید برای سایت یک فایل Robots.txt و برای وبلاگ فایل جداگانه دیگری داشته باشید. لطفا در زمان پیاده سازی این بخش توجه داشته باشید که تنها یک کاراکتر اضافی می تواند تفاوت های زیادی را در این بخش به وجود بیاورد. در زمان استفاده همزمان از این دو دستورالعمل حتما دقت کنید که از wildcard ها استفاده نکنید چرا که استفاده از آنها باعث ایجاد مغایرت در دستورالعمل ها خواهد شد که در بخش بعدی به بررسی آن می پردازم.

آیا واقعا به فایل Robots.txt نیاز است؟

اگر نمی توانید به ریشه وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، از یک روش مسدودسازی جایگزین مانند متا تگ‌ها استفاده کنید. پروتکل سایت مپ (نقشه سایت) به ربات‌ها کمک می کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب سایت قرار دهند. گاهی اوقات به جای فهرست کردن همه فایل‌ها به صورت جداگانه، مسدود کردن چندین صفحه به طور همزمان کارآمدتر است. اگر همه آنها در یک بخش از وب سایت باشند، یک فایل robots.txt می‌تواند دایرکتوری حاوی آنها را مسدود کند. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است. فایل Robots.txt یک فایل متنی و ساده است که با ساخت آن می‌توانید از ایندکس شدن برخی صفحات در وب سایت خود جلوگیری نمایید.

کی باید در فایل robots.txt تغییرات بدیم؟

این مجله خبری تم مارکت درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید. با توجه به اینکه بخش اعظمی از مشتریان در این بازار مجازی به دنبال شما هستند، بنابراین شما با حجم زیادی از مشتریان روبه‌رو هستید که باید خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. طراحی سایت بیمه بهترین فرصت برای معرفی کسب و کار شما به حجم زیادی از مشتریان بالقوه‌ی شماست. در تصویر بالا گوگل اعلام می کند که چنین صفحه ای وجود دارد، اما اطلاعات آن از دید گوگل قابل مشاهده نیست، چرا که جلوی دسترسی به آن گرفته شده است. برای جلوگیری از چنین مشکلی ابتدا بایست صفحات مورد نظر را با استفاده از متا robots نوایندکس نمود و پس از خارج شدن آن صفحات از ایندکس گوگل، اقدام به بلاک نمودن آدرس ها کرد. مسیر نقشه های سایت را می توانید در انتهای دستورات فایل robots.txt به مانند تصویر زیر قرار دهید.

  • هر چه در طول روز تعداد بیشتری محتوا در وب‌سایت‌تان قرار بگیرد و تغییرات سایت اهمیت زیادی داشته باشد، ربات‌های جستجوگر دفعات بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند.
  • برای انجام این کار و یافتن خطاهای فایل Robots.txt ابتدا وارد وب سایت Google Search Console شده و سپس وارد بخش robots.txt Tester شوید و گزینه Test را انتخاب کنید.
  • دستورالعمل Crawl-delay یک دستورالعمل غیررسمی است که برای جلوگیری از overload شدن سرورها با درخواست های زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در غیر این صورت موتورهای جستجو در زمان تجزیه فایل robots.txt سردرگم می شوند.

این بهینه‌سازی Crawl Rate Limit نام دارد که برای ارائه تجربه کاربری بهتر، تعداد صفحات قابل Crawl در یک روز را محدود می‌کند. همانطور که گفتیم مهم‌ترین ربات‌ها در اینترنت ربات‌های موتور جستجوی گوگل هستند پس ما در ادامه مقاله هرجا می‌گوییم ربات منظورمان ربات‌های گوگل است. User-agent ربات‌های خزنده به ادمین‌های سایت کمک می‌کنند تا انواع ربات‌های خزنده در حال بررسی سایت را بشناسند. برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید باید از فایل Robots.txt استفاده کنید. در گام نخست باید بررسی کنید که هیچ محتوایی در این فایل برای بررسی و خزیدن ربات‌ها مسدود نشده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر آدرسی در این فایل برای ربات‌ها مسدود شود هیچ وقت سئو و ایندکس نمی‌شود.

http://asusmag.ir

با تنظیم صحیح این فایل می‌توانید فرایند خزش در سایت خود را بهینه سازی کنید و از فهرست شدن صفحات با محتوای تکراری جلوگیری کنید. ربات موتورهای جستجو با خزیدن و بررسی کردن صفحات مختلف در سایت‌های مختلف، صفحات را ایندکس کرده و با استفاده از الگوریتم رتبه بندی خود، نتایج را مرتب کرده و در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان می‌دهند. موتورهای جستجو لینک‌های موجود در هر صفحه را دنبال می‌کنند و از سایت A به سایت B رفته و از سایت B به سایت C و این فرایند را به همین شکل ادامه می‌دهند. Robots.txt نحوه خزیدن در صفحات مختلف وب‌سایت را به ربات‌ها اعلام می‌کند در حالی که متا ربات و ربات X رفتارهای یک صفحه یا محتویات یک صفحه را به ربات‌های خزنده اعلام می‌کنند.

سایت دنیز کشت و صنعت