فایل robots txt و تاثیر آن بر سئو وب‌سایت ادمین سایت | theme-market

این امنیت وردپرس شما رو بالاتر میبره چون ممکنه نفوذگر از افزونه که راهی برای نفوذ داره استفاده بکنه. در خطوط راهنما برای وبمسترها، گوگل به وبمسترها توصیه میکند که از فایل robots.txt برای مخفی کردن محتوای کم کیفیت استفاده نکنند. اگه به استفاده از فایل robots.txt برای توقف گوگل از شاخص گذاری دسته بندی، تاریخ و دیگر صفحات آرشیو خودتون فکر میکردین پس نباید انتخاب خوبی باشه. فایل robots.txt معمولا در کنار پوشه ریشه یا اصلی سایت شما قرار میگیره. لازمه که شما بوسبه اف تی پی و یا سی پنل به مدیریت سایتتون وصل بشین تا این فایل رو ببینین.

http://asusmag.ir

اما به صورت کلی می‌توانیم امیدوار باشیم که تمام قوانینی که داخل فایل ربات سایت‌مان مشخص می‌کنیم توسط مهم‌ترین خزنده‌های وب یعنی خزنده‌های گوگل رعایت می‌شوند. فایل robots.txt هم دقیقا مانند آیین نامه راهنمایی رانندگی برای ربات‌ها و خزنده‌های دنیای اینترنت عمل می‌کند. به کمک این فایل ما می‌توانیم محدودیت‌هایی را در خزش ربات‌ها تعیین کنیم و انتظار داشته باشیم که آن‌ها هم به این محدودیت‌ها پایبند باشند. برای ایجاد فایل Robots.txt ابتدا شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و این فایل را در ریشه اصلی آن کپی کنید.

در فایل ربات از noindx استفاده نکنید

هیچ الزامی وجود ندارد که مجله خبری تم مارکت نقشه سایت را از این راه به ربات‌های گوگل نمایش دهید. بهترین راه ارائه نقشه سایت به گوگل استفاده از ابزار سرچ کنسول است. اگر مایل هستید که تنها تعداد محدودی از صفحات سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس نشوند، پیشنهاد می‌کنیم به جای تغییر در فایل robots.txt از تگ ‌noindex در هدر صفحه موردنظر استفاده کنید. Robot.txt یک فایل متنی است که برای بهبود سئو سایت از طریق مدیریت ایندکس گوگل، مورد استفاده قرار می گیرد. هدف این دستور تعیین محدودیت در میزان مصرف منابع سرور با تنظیم میزان تاخیر بین بازدیدهای مختلف ربات‌های خزنده است.

Robots.txt و وردپرس

این دستور به ربات گوگل می‌گوید که اجازه مشاهده و ایندکسِ فایل seo.png را دارد، علی‌رغم اینکه فولدر Photos از دسترس ربات‌ها خارج‌شده است. دستور Disallow به ربات‌ها می‌گوید که چه فولدرهایی از سایت شمارا نباید بررسی کنند. در حقیقت این دستور، بیانگر آدرس صفحه‌ای است که می‌خواهید از دید روبات‌ها پنهان بماند.

اگر می‌خواهید یک فایل خاص را محدود کنید پسوند آن را فراموش نکنید

گوگل اعلام کرد که برای حذف صفحه‌ها از نتایج جستجو، بهتر است از را‌ه‌های دیگری به جز فایل Robots.txt استفاده کنید. البته در حال حاضر می‌توان از این فایل برای خارج کردن فایل‌هایی مثل تصاویر، ویدیو یا صدا از نتایج جستجو استفاده کنید اما برای صفحات وب مناسب نیست. فایل Robots.txt در وبسایت‌ها نقش همین راهنماها و نگهبانان را دارد اما نه برای کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، بلکه برای ربات‌هایی که برای بررسی سایت یا هر کار دیگری می‌خواهند در بخش‌های مختلف سایت سرک بکشند. اگر می‌خواهید امنیت فایل ربات خود را چند درجه بالاتر ببرید از مکانیزم امنیتی Honeypot (یک مکانیزم مبتنی بر داده‌هایی که قابل دسترسی هستند اما دسترسی آن‌ها به صورت مداوم مانیتور می‌شود) استفاده کنید. اگر از ورود آی‌پی‌های مختلف به منابع Dissallow اطلاع داشته باشید می‌توانید از یک لیست سیاه برای این کار استفاده کنید و قسمت‌های مختلف سایت را با استفاده از این تکنیک ایمن کنید. در مثال بالا همه ربات‌های خزنده از دسترسی به تمامی آدرسهایی که دارای کاراکتر ؟ هستند منع شده‌اند.

  • بنابراین برای حصول اطمینان تاکید می کنیم که آن را در مسیر روت وب سایت قرار دهید.
  • در این دستور شما زمان تاخیر را هم به ربات ها اعلام می کنید؛ البته این دستور برای رباتی مانند Googlebot قابل اجرا نیست و برای انجام آن باید از ابزاری مانند گوگل سرچ کنسول بهره بگیرید.
  • این دستور به ربات‌ها می‌گوید که به صفحه وب یا مجموعه‌ای از صفحات وب که پس از دستور آمده است دسترسی نداشته باشند.
  • در تصویر بالا گوگل اعلام می کند که چنین صفحه ای وجود دارد، اما اطلاعات آن از دید گوگل قابل مشاهده نیست، چرا که جلوی دسترسی به آن گرفته شده است.
  • دستورالعمل Allow در داخل فایل robots.txt دقیقا در مقابل دستورالعمل Disallow قرار می گیرد.