فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک | theme-market

مثال‌های زیر نشان می‌دهند که خزنده‌های Google کدام قانون را روی یک URL خاص اعمال می‌کنند. یک پسوند خاص را برای ممنوع کردن خزیدن مشخص کنیدبه عنوان مثال، خزیدن همه فایل های gif را ممنوع کنید. یک user-agent می تواند تنها با یک مجموعه قوانین مطابقت داشته باشد، که اولین و خاص ترین مجموعه دستوری است که با یک user-agent مشخص مطابقت دارد. بنابراین بغیر از این سه مورد، توصیه می کنیم به جای robots.txt از دستورات متا استفاده کنید. و احتمال وقوع فاجعه کمتری وجود دارد (مانند مسدود کردن کل سایت شما).

  • می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.
  • با استفاده از این دو دستورالعمل شما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که می توانند به یک صفحه یا فایل خاص در پوشه های مختلف سایت شما دسترسی پیدا کرده و در غیر این صورت مجاز به دسترسی به این فایل ها نیستند.
  • و دیگر فایل‌های مشابه را بلاک کنید، ممکن است سایت شما به صورت مناسب بارگذاری نشود و این مسئله نیز می‌تواند باعث ایجاد خطا شده و در ایندکس شدن دیگر صفحات سایت شما تأثیر منفی بگذارد.
  • برای مشاهده این تگ بایستی اجازه بررسی صفحه و مشاهده این تگ را به موتور جستجو بدهید پس بهتر است صفحه را در robots.txt بلاک نکنید.
  • Google از مقدار مسیر در دستورالعمل‌ها allow و disallow به‌عنوان مبنایی برای تعیین اینکه آیا یک قانون برای یک URL خاص در یک سایت اعمال می‌شود یا خیر، استفاده می‌کند.

بهترین راه برای بالا بردن بازدید سایت شما بالا بردن رتبه سایتتان در موتورهای جستجو است. زمانی که رتبه سایت شما در این موتورها بالا رود شما بازدید بیشتری داشته و درنتیجه می‌توانید درآمد بیشتری نیز داشته باشید. به‌واسطه‌ی ربات‌های موتورهای جستجوگر شما می‌توانید سایتتان را به این موتورها به‌راحتی معرفی کنید و میزان بازدید کاربران از سایتتان را افزایش دهید. در این مقاله به اهمیت فایل robots.txt در سایت و سئو سایت شما می‌پردازیم. با این کار می‌توانید سئو سایت خود را بالابرده و در ضمن روی رتبه الکسا سایت شما نیز تأثیر زیادی دارد. شما می‌توانید توسط این فایل آمار ترافیک سایت خود را بهبود دهید؛ و فروش محصولات خود را بالا برده و فروش خود را گسترش دهید.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

بدین‌ترتیب، مجله خبری تم مارکت اطلاعات بین کلاینت و سرور به‌صورت امن و رمزگذاری‌شده و ازطریق پروتکل HTTPS منتقل خواهد شد. این واقعاً مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شود. البته من اطلاعی از روند انتقال سایت تون ندارم، در هر صورت واضحه که ریدایرکت 301 به خوبی اعمال نشده. اگر آدرس صفحات قدیمی رو دارید یک بار همه رو به آدرس جدید ریدایرکت کنید.

۳- مشخص کردن بخش‌های مجاز برای ربات‌ها با Allow

هر شخص و یا هر برنامه کامپیوتری فعال روی شبکه جهانی اینترنت دارای یک user-agent (یک نام اختصاص داده شده) است. برای کاربران واقعی user-agent شامل نوع مرورگر، و سیستم عامل است و حاوی اطلاعات شخصی نیست. این اطلاعات به وبسایت‌ها کمک می‌کند اطلاعات سازگار با سیستم کاربر را نمایش دهند. تصویر زیر فایل robots.txt سایت یوتیوب به عنوان نمونه نمایش داده شده‌است. گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که برخی از دستورات قرار داده شده در Robots.txt از تاریخ 1 سپتامبر 2019 به بعد کارایی ندارند و باید از دستورات جایگزین برای آن‌ها استفاده کرد.

http://asusmag.ir

این راهنمایی ها در قالب دستوراتی مانند Allow و Disallow به آنها داده می شود. اگر صفحات وبسایت خود را در فایل Robots.txt نوایندکس کنید، گوگل باز هم آن را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. گوگل به کمک انکرتکست هر لینک و سایر فاکتورها رتبه‌ای به این صفحه در جستجوهای مرتبط می‌دهد. معمولاً این نوع صفحات در نتایج جستجو بدون توضیحات متا ظاهر می‌شود چون گوگل محتوای صفحه و توضیحات متا را ذخیره نکرده است. این که ربات‌های خزنده هر چند وقت یک بار به سایت شما سر می‌زنند به چند فاکتور بستگی دارد. هر چه در طول روز تعداد بیشتری محتوا در وب‌سایت‌تان قرار بگیرد و تغییرات سایت اهمیت زیادی داشته باشد، ربات‌های جستجوگر دفعات بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند.

فایل robots.txt در کجا بایستی قرار داشته باشد؟