آموزش کامل برنامه نویسی PLC مقدماتی تا پیشرفته فرادرس

PLCها به عنوان کنترل کننده های قابل برنامه ریزی در انواع خطوط صنعتی و تولیدی برای کنترل Deviceهای مختلف به کار می روند. PLC کاربردهای زیادی دارد به طوری که بدون آن چرخ کمتر کارخانه ای به راه می افتد. برنامه و نویسی و PLC در کنار هم طوری است که روز به روز این جایگاه تقویت می شود و رو به رشد است. پی اِل سی ها، مبتنی بر میکرو پردازشگر هستند و به دلیل برخورداری از اجزائی مانند زمانسنج، شمارنده و ثبات انتقالی، کنترل فرآیندهاي پیچیده را آسان میسازند. امروزه برخی از افرادی که میخواهند یک کار فنی پر درآمد را شروع کنند، تصمیم میگیرند که در زمینه ی پی اِل سی آموزش ببینند و به کار مشغول شوند.

آموزش WinCC Scada (کنترل فرآیندهای صنعتی)

با سلام و درود بله برای پی ال سی درجه 1 لازم هست که پی ال سی درجه 2 رو قبلش آموزش ببینید. سلام دوست عزیز …دوره پی ال سی به صورت جامع برگزار می شود و 1 و 2 را با هم شامل میشه. آموزش های مجازی در سال های اخیر، به ویژه بعد از همه گیر شدن بیماری کرونا، بسیار رونق گرفته اند. آموزشگاه پایتخت فناوری نیز با برگزاری دوره های مجازی، مانع متوقف شدن یادگیری کارآموزان تهرانی و شهرستانی عزیز شده است.

شرکت کنندگان میتوانند از خدمات رایگان آموزشگاه پایتخت فناوری از جمله پشتیبانی نامحدود و مشاوره جهت ورود موفق به بازار کار و راه اندازی کسب و کار شخصی استفاده نمایند. یکی از مسائلی که برای ورود به بازار کار باید به آن توجه شود و آن را مورد بررسی قرار داد میزان سرمایه ایست که برای شروع نیاز است. بین برنامه نویسی سی شارپ و راه اندازی سیستم plc رابطه ی تنگاتنگی وجود دارد و به همین دلیل می توان به، به روز بودن و خلاقیت روز افزون این حوزه دست پیدا کرد.

به طور کلی می توان پی ال سی را به چهار دسته پی ال سی های مینی، راک، ماژولار و کامپکت تقسیم کرد. پی ال سی ها بر اساس برند و شرکت تولید کننده نیز به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. پی ال سی های لوگو، زیمنس، AB، میتسوپیشی، دلتا، فتک، کینکو برخی از برندهای رایج پی ال سی در دنیا است. پی ال سی هاس زیمنس، لوگو و دلتا در مقایسه با سایر پی ال سی ها در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین اگر می خواهید در این شغل فعالیت داشته باشید حتما با این پی ال سی ها آشنا باشید. کارگاه های آموزشی خود را با به روز ترین تجهیزات صنعتی ، از انواع PLC صنعتی ، درایو های صنعتی ، تاچ پنل ها و… در اختیار کارآموزان عزیز قرار میدهد تا کارآموزان از صفر تا صد یک پروژه صنعتی را انجام دهند و با چالش های مختلف دست و پنجه نرم کنند. تنها در این صورت است که شما میتوانید دانش و تجربه را همزمان به دست بیاورید.شما زمانی میتوانید مهارت های خود را تقویت کنید که به موازات آموزش های تئوری کار عملی هم انجام بدهید.

دوره آموزش PLC صنعتی

آموزش کامل برنامه نویسی PLC مقدماتی تا پیشرفته فرادرس

اما برندها و کمپانی های مختلف، هر کدام یک یا چند نرم افزار خاص برای برنامه نویسی این کامپیوترهای صنعتی ، ارائه می دهند. فناوری که در طراحی plc سری FB توسط مهندسین FATEK استفاده شده است، SOC یا System On Chips می باشد. این قطعه دارای بیش از 300 دستورالعمل قدرتمند برای برطرف کردن نیازها و خواسته های کاربران است.

ارتباط On line  با PLC – مانیتورینگ و کنترل نرم افزاری

فن آموزان، جز اولین موسساتی ست که برگزار کننده دوره های آموزش PLC است و عده زیادی از افراد به واسطه شرکت در این دوره ها، وارد بازار کار شدند. مجموعه ما، با پیروی از قوانین سازمان فنی و حرفه ای به فعالیت خود ادامه می دهد. در انتهای تمام دوره ها، مدرک فنی و حرفه ای به آن دسته از کارآموزانی که دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، اعطا می شود. PLC یا Programmable Logic controller، معروف به کامپیوتر صنعتی ست که به عنوان جایگزین کنترل پنل های قدیم و سنتی که کارشان به رله های منطقی الکترومغناطیسی وابسته بود، شناخته شده اند. PLC برای کنترل فرآیندهای تولید مانند خطوط مونتاژ ، ماشین آلات ، دستگاه های روباتیک یا هرگونه فعالیتی که نیاز به قابلیت اطمینان بالا ، سهولت برنامه نویسی و فرآیند تشخیص خطا دارد، مقاوم و سازگار شده است. از این رو در عصر جدید، مهارت PLC از ملزومات رشته های برق و الکترونیک به نظر می رسد.

در آموزش پی ال سی در کرج ، به آموزش انواع برندهای plc پرداخته ایم که یکی از اصلی ترین آن ها، Delta PLC قیمت پی ال سی است. روش های برنامه نویسی، نرم افزار مربوط به آن، شناخت مشخصات فنی و تخصصی این کنترلرها به صورت کامل در طول دوره توسط استاد مطرح خواهد شد. نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که یک متخصص در این زمینه می تواند ماهیانه ۲۰-۴۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد. البته دقت داشته باشید که این مبلغ فقط تخمینی است و بسته به توانایی و مهارت هر فرد این مقدار می تواند متفاوت باشد. راه های مختلفی برای افزایش درآمد در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها می تواند اشتغال در شرکت ها و کارخانجات صنایع مختلف باشد، درآمدی که می توانید از این راه کسب کنید حدود ۱۰ میلیون تومان است.

  • شیوه بکاپ گرفتن از برنامه درون پی ال سی بصورت عملی آموزش داده می شود و نحوه استفاده کردن از نرم افزار شبیه ساز برای تست و مواقعی که پی ال سی واقعی در دسترس نیست هم به صورت جامع آموزش داده خواهد شد.
  • PLC برای من انجام پروژه‌های خاص و البته ساختاریافته است موردی که به‌ندرت از یک مدرس کهن‌سال برمی‌آید، مدرس برای من باید جوان و مبتکر باشد.
  • و پس از انجام صحیح پروژه ها ، مدرک معتبر دوره plc آلن بردلی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای به کارآموزان اهدا می شود ، لازم به ذکر است شرط دریافت مدرک دوره پی ال سی آلن بردلی ، انجام صحیح پروژه ها است .
  • با استفاده از این آموزش، شما دیدگاه جامع و کاملی نسبت به PLC ها و نقش آن ها در یک سیستم اتوماسیون به دست خواهید آورد.