آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل | theme-market

فقط کافی است به مجله خبری تم مارکت سئو داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا گزینه قابلیت‌ها را انتخاب کنید؛ بعد گزینه نقشه‌های xml سایت را در حالت فعال قرار دهید. بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند. نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد.

معرفی نقشه سایت به سرچ کنسول گوگل

استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود. این موضوع از ایندکس صفحه توسط گوگل جلوگیری می کند استفاده از این تگ برای صفحاتی که در سایت مهم هستند اما شما نمی خواهید گوگل آن ها را نشان دهد بسیار مفید است (ورود کاربر، ثبت نام و …). اگر سایت شما سایت مپ نداشته باشه آسیبی به سئو سایت وارد نمی شود ولی ساخت sitemap منجر به بهبود سئو سایت می شود. بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید.

http://asusmag.ir

شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید. این کار از طریق پیشخوان و منوی Crawl و سپس Sitemaps امکان‌پذیر است. شما می‌توانید تا 1000 تگ را به یک سایت‌مپ خبری اضافه کنید. ولی برای بیشتر از 1000 آدرس، همانند سایت‌مپ‌های معمولی، آن را به چندین سایت‌مپ کوچکتر تقسیم کنید و با فایل فهرست نقشه آن را مدیریت کنید. Google News نقشه های سایت خبری را به همان اندازه که بقیه سایت را خزش می‌کند، می‌خزند.

  • 221 تا از این صفحات «Indexed» و 165 تای دیگر «Not Indexed» هستند.
  • البته این موصوع با آپدیت گوگل سرچ کنسول در سال 2018 رفع شد.
  • لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند.
  • یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است.
  • اطمینان حاصل کنید که این گزینه در حالت «روشن» قرار دارد و سپس تنظیمات تغییر یافته را ذخیره کنید.
همانطور که در متن به آن اشاره کردیم، وجود یک نقشه سبب می‌شود تا محتوای موجود در صفحات شما دقیق‌تر بررسی شده و هنگام خزیدن ربات‌های گوگل بهتر در نتایج جستجو ایندکس شوند. همچنین وجود آن تاثیر بسزایی بر بهتر دیده شدن صفحات و محتوای آپدیت شده وب سایت شما دارد. نقشه های سایت HTML نباید به موتورهای جستجو ارسال شوند، بلکه باید در عناصر ناوبری وب سایت شما گنجانده شوند. اگر همه صفحات شما به درستی پیوند داده شده باشند، خزنده های موتورهای جستجو معمولا می توانند تمام صفحات شما را بدون نقشه سایت کشف کنند.

اطلاعات تماس وب برتر

در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. در صورت مشاهده‌ی چنین صفحه‌ای، باید برچسب noindex را از آن حذف کنید و مجددا در نقشه سایت ثبت کنید. در صورتی که از یک CMS مانند وردپرس و افزونه یوست استفاده می‌کنید، این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد. هرکدام از روش‌هایی را که پیش‌تر برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید، صفحاتی که برچسب noindex یا canonical (صفحاتی که ارجاعشان به صفحه‌ی دیگری است) دارند، در نقشه سایت گنجانده نمی‌شوند.

آموزش ویدیوی ساخت سایت مپ