فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟ محتواکده | theme-market

استفاده از تگ noindex برای پیاده سازی روی منابع چندرسانه ای مانند فیلم ها و فایل های PDF دشوار خواهد بود. اولین قدم شما این است که واقعاً فایل robots.txt خود را ایجاد کنید. اگر فاصله مراجعه ربات‌ها خیلی زیاد هست یعنی سایت یا سرور مشکلی داره که باید حل بشه. اگر کمی با کدهای HTML آشنایی داشته باشید پس می‌دانید که هر صفحه دو قسمت هد و بدنه دارد. اگر ترغیب شدید که نگاهی به فایل robots.txt سایت خودتان یا هر سایتی بیاندازید، پیدا کردنش سخت نیست.

http://asusmag.irاین مجله خبری تم مارکت حاوی لیست صفحات و محتواهایی است که موتورهای جستجو نیازی نیست آن‌ها را بررسی کرده و دسته بندی کنند. بودجه خزش به تعداد صفحاتی از سایت اشاره دارد که ربات‌های جستجوگر در طول یک بازه زمانی مشخص مثلا یک روز یا یک هفته به ایندکس آنها می‌پردازند. نرخ خزش هر وب سایت بر اساس میزان بزرگی و بازدید روزانه و تعداد لینک‌های آن مشخص می‌شود و مسلما هرچه میزان بودجه خزش یک سایت بیشتر باشد، رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو بدست خواهد آورد. بنابراین با استفاده از فایل Robots.txt می‌توانید از بودجه خزش سایت خود استفاده بهینه داشته باشید و از آن برای ایندکس کردن صفحات مهم وب سایت و مسدود ساختن صفحات غیر ضروری استفاده کنید.

کل وب سایت را از ربات ها مخفی کنید

اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. من حدود 15 روز پیش از یک شرکتی قالب جنه را تهیه کردم و ازش روی وبلاگ سایتمون استفاده کردیم. البته الان توی گوگل انتهای لینک هایی که noindex شدند کلمه feed درج شده. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

فایل Robots.txt و تاثیر آن بر سئو

در حقیقت مشکل اصلی شما این است که وب سایت شما در یک هاست ضعیف اجرا می شود و به شکل نادرستی تنظیم شده است. برای انجام این کار باید از بخش Disallow در فایل robots.txt استفاده کنید. در صورتی که شما در این فایل ها از دستورالعمل های سردرگم کننده ای استفاده کنید گوگل به صورت کاملا امن بخش های مد نظر خود را محدود می کند. در ادامه نحوه بروزرسانی و انجام تغییرات در داخل فایل robots.txt را در دو پلاگین یواست و رنک مت ، بررسی خواهیم کرد. گاهی اوقات با بزرگ شدن فایل ربات لازم می‌شود که یادداشت‌هایی برای خودمان بگذاریم تا بعدا خیلی سریع‌تر متوجه کارهایی که قبلا انجام داده‌ایم شویم و ضریب خطا هم کاهش پیدا کند.

Robots.txt یا تگ noindex

اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند. خیلی‌ها فکر می‌کنند که از طریق فایل‌های ربات از اطلاعات محرمانه‌ی خود مراقبت می‌کنند در حالی که کاملا برعکس است و برخی ربات‌ها می‌توانند از این اطلاعات شما سوءاستفاده کنند. اگر سایت شما وردپرسی است با نصب افزونه‌های سئو وردپرس نظیر رنک مث یا یوست سئو بصورت خودکار برای شما این فایل ایجاد خواهد شد. در غیر این صورت به پوشه public_html در هاست خود بروید و یک فایل متنی با نام robots.txt ایجاد کنید و محتوای آن را مطابق با نیازهای خود و مطالب ارائه شده در این مقاله اصلاح کنید. از فایل Robots.txt برای جلوگیری از نمایش اطلاعات حساس مانند اطلاعات خصوصی کاربر در نتایج جستجو یا همان SERP ها استفاده نکنید.

  • دستورالعمل های فایل robots.txt تنها برای دامنه یا زیردامنه ای که در آن قرار دارد اعمال می شود.
  • جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است.
  • این فایل را فقط یکبار باید آماده کنید و دیگر کاری با آن نخواهید داشت مگر این که تغییرات مهمی در ساختار سایت ایجاد کنید.
  • استانداردهای خاصی برای آن وجود ندارد و نمی‌توان با قطعیت گفت کدام المان‌ها و به چه شکل در فایل‌های Robots.txt می‌توانند سرنوشت ساز باشند.