فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل robots.txt فایل ربات سایت | theme-market

این دستورات به پایشگر Bingbot (ربات پایشگر بینگ) اعلام می کند که صرفا یو آر ال /example-subfolder/blocked-page.html را پایش نکند. قوانین فهرست شده در فایل robots.txt فقط برای میزبان، پروتکل و شماره پورتی که فایل robots.txt در آن میزبانی می شود اعمال می شود. روی ارسال کلیک کنید تا به Google اطلاع دهید که تغییراتی در فایل robots.txt شما ایجاد شده است و از Google درخواست کنید آن را بخزد.

http://asusmag.ir

می توانید قوانینی را که برای چندین انجین اعمال می شود با تکرار user-agent خطوط برای هر خزنده، گروه بندی کنید. فرض پیش‌فرض این است که یک user-agent می‌تواند هر صفحه یا فهرستی را که توسط یک disallow قانون مسدود نشده است بخزد. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که user-agent نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که user-agent می تواند به آن دسترسی داشته باشد. هر مجموعه دستور از چندین قانون یا دستورالعمل (دستورالعمل) تشکیل شده است، یک دستورالعمل در هر خط. هر مجموعه دستور با یک User-agent خط شروع می شود که هدف مجموعه دستور ها را مشخص می کند.

نحوه کار با ربات لینک گیر از گوگل

بهترین راه برای ارسال یک سیگنال به موتورهای جستجو به منظور این که یک صفحه نباید ایندکس شود این است که از تگ meta robots یا X-Robots-Tag استفاده کنید. توصیه من به شما این است که برای بهبود سئو سایت خود همیشه از فایل robots.txt استفاده کنید. نحوه عملکرد موتورهای جستجو در خصوص دستورالعمل Crawl-delay متفاوت می باشد. کامنت ها معمولا با استفاده از علامت # در این فایل نمایش داده می شوند و می توانند یک خط جداگانه را به خود اختصاص داده و یا بعد از یک دستورالعمل و در همان خط در فایل robots.txt قرار گیرند. یکی از نکات بسیار مهم در خصوص فایل robots.txt این است که برای هر دستورالعمل یک خط جداگانه را در نظر بگیرید.

  • اما اگر مسیرها و دایرکتوری‌ها را دیس‌آلو کنید این ربات‌ها صرفا می‌توانند صفحه‌ی دایرکتوری را ببینند و امکان دیدن سایر صفحات و وب‌پیج‌ها وجود ندارد.
  • در زمان استفاده همزمان از این دو دستورالعمل حتما دقت کنید که از wildcard ها استفاده نکنید چرا که استفاده از آنها باعث ایجاد مغایرت در دستورالعمل ها خواهد شد که در بخش بعدی به بررسی آن می پردازم.
  • ساخت فایل ربات ساز تاثیرات مثبتی بر سئو وب سایت دارد و از ایندکس شدن و قرار گرفتن صفحات غیرضروری سایت در نتایج جستجو کاربران جلوگیری خواهد کرد.
  • همچنین بهتر است دستورالعمل‌های هر موتور جستجو را بخوانید تا مطمئن شوید دستوراتی که می‌نویسید برای همه موتورهای جستجو کار می‌کنند.
  • تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا می باشد.

حال که فایل robots.txt خود را ایجاد کرده‌اید، زمان آن است که از درستی عملکرد آن اطمینان یابید. گوگل در ابزار سرچ کنسول، ابزاری رایگان به نام robots.txt tester را در دسترس وب‌مسترها قرار داده است.برای آزمایش فایل خود ابتدا وارد اکانت کنسول جستجوی خود شوید. موتورهای جستجو در مورد محتوای تکراری حساس هستند ، با این حال، برای خزیدن صفحات محتوای تکراری و نمایش آنها در SERP ها، نیازی به ربات ندارید. با برخی از خدمات میزبانی وب سایت مانند وردپرس یا Wix، تنظیمات خزنده اغلب برای شما انجام می شود. برای مثال با یک User-agent می‌توان مشخص کرد چندین آدرس را معرفی نمود و یا برعکس این کار.

فایل robots.txt در کجا بایستی قرار داشته باشد؟

اما اگر مجله خبری تم مارکت خود را به درستی تنظیم کرده باشید گزینه قرمز Test به گزینه Allowed سبز رنگ تغییر پیدا خواهد کرد. یعنی چی؟ یعنی اینکه یک تایمی ربات های گوگل برای هر سایت در نظر می گیرند تا در داخلش خزش کنند. شما با دسترسی ندادن به صفحات غیر عمومی ات این تایم را بیشتر می کنی برای صفحاتی که باید ببیند.

دستورالعمل های متناقض: robots.txt در مقایسه با کنسول جستجوی گوگل