راهنما و آموزش کامل فایل robots txt و تاثیر آن در سئو سایت سئو روز آکادمی | theme-market

برخی مجله خبری تم مارکت جستجو از چند نوع ربات برای بررسی سایت‌ها استفاده می‌کنند؛ مثلاً گوگل دارای ربات Googlebot برای جستجوی ارگانیک در بین سایت‌ها است. همچنین گوگل دارای ربات Googlebot-Image برای جست جوی تصاویر نیز است. اکثر موتورهای جستجو از قوانین یکسان استفاده می‌کنند، بنابراین نیازی نیست برای هر موتور جستجو یک دستورالعمل مجزا نوشته شود. کلیک کاربران بر روی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل (یعنی همان کاری که ربات انجام میدهد) یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر ارتقاء رتبه سایت میباشد. 1 هفته با پروکسی های مختلف، از ربات ارتقاء سئو استفاده کنید تا خودتان شاهد افزایش محسوس رتبه در بعضی کلمات کلیدی باشید.

  • (کاوش شدن شاید عبارت بهتری باشد) مطالب سایت توسط ربات های گوگل اثرگذار است، یک فایل متنی است موسوم به فایل Robots.txt.
  • به عنوان مثال، مطالب حذف شده را در یک فهرست جداگانه قرار دهید.
  • برای این که یک ربات خاص نیز از دستورالعمل های عمومی تمامی ربات ها پیروی کند باید این دستورالعمل ها را برای ربات خاص مد نظر خود نیز تکرار کنید.
  • ربات یک برنامه کامپیوتری خودکار است که با وب سایت ها و برنامه های کاربردی تعامل دارد.
  • کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

بلکه این فایل به صورت مجازی و خودکار توسط وردپرس ایجاد می‌شود. علاوه بر این، چون ربات‌های گوگل اجازه کش کردن محتوای داخل این صفحات را هم ندارند، این URLها به صورت زیر در صفحه نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دستوراتی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانیم برای ربات‌های مختلف قوانین بخصوصی را برای بررسی سایت‌مان مشخص کنیم. علاوه بر این‌ها، گوگل ربات‌های مختلف دیگری را هم دارد که لیست کامل نام و وظیفه آن‌ها را می‌توانید در مقاله “مرور خزنده‌های موتور جستجو گوگل” که توسط خود گوگل منتشر شده است ببینید. کاربرد و فایده اصلی آن این است که به افراد متخصص در زمینه سئو این دسترسی را می دهد که به طور همزمان و بدون اینکه نیاز به تغییرات در سورس باشد به راحتی تغییرات لازم را اعمال نمایند و از ایندکس صفحه جلوگیری کنند. در ادامه به توضیح برخی از دستورات متداول در این فایل می پردازیم.

کل وب سایت را از ربات ها مخفی کنید

به این ترتیب علارقم اینکه شما صراحتا در فایل ربات خود از گوگل خواسته‌اید که این صفحات را بررسی و ایندکس نکند، اما باز هم مشاهده می‌کنید که این صفحات در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم. همانطور که تا اینجا متوجه شدید، برای حذف کامل یک فایل خاص مانند فایل‌های PDF یا تصاویر از نتایج گوگل، می‌توان به کمک محدودیت‌های فایل robot اینکار را به صورت کامل انجام داد.

شما در این دستورات به ربات‌های موتورهای جست‌وجو می‌گویید کدام صفحات را crawl و ایندکس کنند و به کدام صفحات اصلا کاری نداشته باشند و آن صفحات را ذخیره و ایندکس نکنند. نداشتن یک فایل ربات، بهتر از داشتن یک فایل ربات خراب است چون می‌تواند آسیب شدیدی به سئو سایت‌تان بزند و رتبه‌ی شما را در صفحه نتایج گوگل پایین بیاورد. در صورتی که با داشتن یک فایل ربات سالم و خوب و قرار دادن آن در سایت می‌توانید به بهبود رتبه سایت خود بسیار کمک کنید.

http://asusmag.ir

برخی از بدافزارها مانند ربات‌های مخرب txt را نادیده می‌گیرند. این بدافزار به شدت به دنبال ایمیل‌های سایت شما هستند تا ارسال تعدادی زیادی هرزنامه و اسپم را آغاز کنند. گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسولکه قوی ترین الگوریتم های ضد ربات را دارندبازدیدهای ربات ارتقاء سئو ما را به عنوان بازدیدهای یک انسان واقعی ثبت میکنند!

آنالیز تخصصی سئوکار