دوره تکنسین داروخانه

برای یک تکنسین داروخانه زمینه شغلی صرفا معطوف به فعالیت در داروخانه های سطح شهر و داروخانه های بیمارستانی نمی شود و در شرکت های پخش دارویی و شرکت های بیمه و نرم افزاری می توانید مشغول به کار شوید. البته توجه داشته باشید که دوره نسخه خوانی جهاد دانشگاهی تنها راه تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه حرفه ای نیست و افراد می توانند در دوره تکنسین داروخانه دیگر مراکز نیز ثبت نام کرده و از مزیت های بیشتری استفاده کنند. این موسسه، هدف خود را بر تربیت تکنسین های حرفه ای و ماهر قرار داده و برای رسیدن به این هدف نیز از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کند. یکی از گروههای ارائه دهنده اینگونه خدمات کارکنان داروخانه می باشند که تحت عنوان نسخه پیچ مشغول به کار می باشند و اکثر آنها فاقد تحصیلات آکادمیک می باشند. بر همین اساس طرح جامع آموزش و توانمندسازی کارکنان داروخانه ها و متقاضیان آزاد دوره نسخه خوانی طراحی گردید.

وظایف تکنسین داروخانه یا نسخه پیچ :

هر چقدر هم که در حوزه داروشناسی و نسخه خوانی مهارت داشته باشید در صورتی که مدرک معتبر ارائه ندهید قادر به کسب شغل دلخواه تان خواهید بود. دوره نسخه خوانی یا تکنسین داروخانه یک دوره آموزشی شامل نسخه خوانی، نسخه پیچی، قفسه بندی و کار با نرم افزار داروخانه می باشد. برای دریافت مدرک دوره تکنسین داروخانه جهاد دانشگاهی مشهد نیاز است که داوطلبان نمره ی 70 از 100 را در آزمون کسب نمایند که اگر در آزمون موفق در آزمون شوند مدرک برای آنان صادر خواهد شد. در دوره تکنسین داروخانه منظور از نسخه پیچ Dispenser دکتر داروساز و یا تکنسین دارویی است که تحصیلات و دانش متناسب با کار محوله خود را دارد. این پرسنل باید یک دوره آموزش عملی کوتاه مدت را دریافت کرده و تنها پروتکل های مکتوب ارائه شده را اجرا کنند. به عنوان نتیجه‌گیری، آموزش تکنسین داروخانه یکی از حیاتی‌ترین مباحث در صنعت دارویی است.

محتوای کلاس آموزش قفسه بندی کاملا منطبق با بازار کار است و قسمتی از آموزش نسخه پیچی، رایگان در داروخانه برگزار می گردد. تکنسین باید مهارت سازماندهی خوبی داشته باشد تا همزمان که کارهای محوله داروساز را انجام می‌دهد، بتواند به مشتریان و بیماران هم کمک کند. برای اطلاع از شرایط مهاجرت تکنسین داروخانه،نسخه خوان، نسخه پیچ تماس حاصل فرمایید.

اولین نفری باشید که نظر می دهید “آموزش تکنسین داروخانه” لغو پاسخ

دوره تکنسین داروخانه مدرک بین المللی نیز توسط هر مجموعه و یا موسسه آموزشی ارائه نشده و تنها از مراکزی می توان انتظار ارائه آن را داشت که به عنوان یکی از بهترین و مطرح ترین هلدینگ های آموزشی از آن یاد آموزش تکنسین داروخانه می کنند. با گسترده شدن بستر اینترنت و دسترسی همگان به این فناوری ارزشمند، امکان برقراری برخی دوره های آموزشی به صورت آنلاین نیز فراهم شده است. برخی کسانی که بنا به دلایل مختلف، امکان خروج از منزل را نداشته و یا زمان کافی برای گذراندن دوره تکنسین داروخانه را ندارند، می توانند در دوره آنلاین تکنسین داروخانه شرکت کنند.

  • تنظیم دوز داروها را آموزش میگیرد، در مجتمع فنی تهران به تکنسین داروخانه آموزش داده میشود تا بتواند در زمان اورژانس، هر بیمار از کدام دارو و با چه دوزی استفاده کند .
  • در ضمن علیرغم گذراندن دوره های نظری و عملی توصیه اکید میشود که نسخه پیچ تنها در صورتی می تواند در داروخانه فعالیت کند که تحت نظارت دکتر داروساز مربوطه باشند.
  • این افراد، نیاز به آموزش های تخصصی قبل از اشتغال برای تسلط بیشتر بر وظایف تکنسین داروخانه، بسیار احساس می شود.
  • فراگیران با گذراندن آموزش تکنسین داروخانه در مشهد ، برای دریافت مدرک معتبر بین المللی و قابل ترجمه آماده می شود و همچنین می بایست خود را برای شرکت در آزمون جهاد دانشگاهی که یکی از شرایط دریافت مدرک تکنسین داروخانه می باشد آماده نمایند .
  • دانش آموزان دبیرستانی علاقه مند به این مسیر شغلی باید دوره های علمی مانند شیمی، زیست شناسی و اصطلاحات پزشکی را بگذرانند.