سئو چیست؟ تعریف ساده صفر تا صد SEO سایت دی ام روم | theme-market

اگر فردی با یک IP یکسان، دوبار از یک سایت بازدید کند، دو بازدید به حساب خواهد آمد. بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد. برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است.

توییتر روابط عمومی جستجوی گوگل (Google SearchLiaison)

شاید مهمترین بخش سئو همان کلمات کلیدی باشد که شما برای وب سایت خود در نظر می‌گیرد. برای بدست آوردن این کمات از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود. یکی از ابزارهایی که برای به دست آوردن کلمات کلیدی استفاده می‌شود گوگل ادوردز می‌باشد. Social Signal نشان می‌دهد که بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و مجازی، از وب سایت شما، محتوایی که در آن منتشر کرده‌اید و محصولات یا خدماتی که در وب سایت خود به کاربرانتان عرضه می‌کنید، صحبت‌هایی در میان است. این موضوع قطعاً می‌تواند به بهبود و ارتقاء رتبه سایت شما در صفحه نمایش موتورهای جستجو کمک بسیار زیادی کند. زیرا موتورهای جستجو Social Signal را به عنوان یک پیشنهاد قابل استناد و یک توصیه از سمت کاربران شناسایی می‌کنند.

http://asusmag.ir

محتوای Seo Friendly محتوایی است که به گونه‌ای ایجاد شده باشد که موتور‌های جستجو به آن رتبه‌های بالایی دهند. پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد. شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می‌کند هزینه پرداخت می‌‌کنید. نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند. پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا می‌‌رود و می‌‌توانید فروش خوبی داشته باشید.

مفهوم سئو

LSI مخفف عبارت و از نظر لغوی به معنای ایندکس معنایی پنهان است. LSI Keyword یا کلمه کلیدی هم معنی، به کلمات و عباراتی اطلاق می‌شود که موتور‌های جستجو از نظر معنایی با یک موضوع مرتبط می‌دانند. برای مثال، وقتی درباره اتومبیل صحبت شود، خودرو، موتور، جاده، لاستیک و تابلو‌های راهنما کلمات کلیدی هم معنی هستند. Hierarchical Structure یا ساختار سلسله مراتبی برای یک وبسایت را، مثل شجره نامه خانوادگی در‌نظر بگیرید.

Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز چیست؟

به عنوان مثال داده های گرفته شده از مجله خبری تم مارکت سایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است. به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. این ربات گوگل، نرم افزاریست که به جستجو در وب پرداخته و سایت ها و محتواهای جدید را یافته و به ایندکس گوگل اضافه می کند. لزوما نه، اگرچه بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه استخدام فرد یا شرکتی برای برونسپاری سئو است. اما این کار هزینه هایی را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت.

  • نوع دیگری از سئوکار هم وجود دارد که به آن کلاه خاکستری می‌گویند.
  • بطور کلی این موارد مهمترین نکات برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل هستند.
  • بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و…
  • تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است.
  • دلیل اصلی این که Sandbox گوگل به وجود آمد این است که وب سایت‌های جدید امکان دارد به اندازه وب‌سایت‌هایی که قدمت بیشتری دارند مفید و مرتبط نباشند و یا حتی امکان دارد که وب سایت‌ها اسپم باشند.
  • وب سایتی که در هاست با کیفیتی باشد، چه در داخل چه در خارج، از نظر سئو امتیاز خوبی کسب می کند.