سئو چیست؟ + راهنمای جامع سئو در سال 2023 مهدی صفوی | theme-market

در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین می‌کند. هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالا‌تری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین می‌کند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و معیار‌هایی که سئو نام دارد انجام می‌دهد.

سئو چیست؟ سئو – بهینه سازی سایت

مرور فهرستی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی گوگل (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…) می‌تواند روشی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی گوگل و سئو در طول سال‌ها باشد. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند. یک موتور جستجو ابزار آنلاینیست که به شما کمک میکند تا اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید. به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید.

در واقع کسب رضایت مشتری همیشه مهم است چرا که سرمایه‌ ی سایت و کسب و کار ما مشتریان ما هستند! در واقع شما باید با بهینه سازی پیشرفته سایت خود و بهبود اطلاعات سایت در زمینه‌ های محصولات و ارتباط با شما این رضایت را به دست آورید. صفحات پشتیبانی و تماس با ما سایت باید دارای اطلاعات دقیقی باشد و به اکثر سوالات کاربران، پاسخ قانع کننده‌ ای بدهد. تبلیغات گوگلی به این صورت است که کاربر کلمه کلیدی را سرچ می‌کند و شما در اولین نتیجه حتی بالاتر از نتایج سئویی گوگل نمایش داده می‌شوید و این باعث می‌شود بعد از سئو شما از طریق تبلیغات نیز ورودی بگیرید. تبلیغات گوگل به‌صورت کلیکی می‌باشد که هزینه شمارا برای تبلیغات به‌شدت کاهش می‌دهد.

رتبه الکسا یا Alexa Rank چیست و چه کاربردی دارد؟

باتوجه به این که بیش از ۶۰٪ کاربران گوگل از موبایل و گوشی های هوشمند برای جستجو خود استفاده میکنند طراحی سایت و برطرف کردن ایرادات آن برای کسانی که با گوشی سایت شما را میبینند نکته حائز اهمیتی میباشد. در میان انواع سئو، سئو کلاه خاکستری یا gray hat SEO وجود دارد که به اندازه تکنیک های سئو کلاه سفید خالص یا بی گناه نیستند، و همین طور به اندازه تکنیک های سئو کلاه سیاه نیز قابل دستکاری نیستند. وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند. مهمترین کاربرد های سئو سایت این است که مانند یک جادو عمل میکند و شما میتوانی راه صد ساله را یک شبه بروید. سئو تکنیکال و اصولی میتواند شما را خیلی سریعتر از راه های معمولی به اهداف کاری تان برساند و موشک کسب و کارتان را روشن میکند. یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید.

  • ممنون میشم اگر مقاله ای کامل و جامع در مورد تکنیک آسمان خراش دارید لینکش رو بهم بدید یا هنوز اگر مقاله ای در این مورد ننوشته اید مقاله ی کامل بنویسید.
  • برای پاسخ به این سؤال باید اینطور توضیح دهیم که صفحات موجود در وب سایت دارای عناوین و موضوعات مختلف و گوناگونی هستند و حتی امکان دارد که لینک‌های زیادی در آنها وجود داشته باشد.
  • برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان می‌شوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل می‌داند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی می‌ماند.

در گذشته یک مجله خبری تم مارکتشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت می‌رسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده می‌شود. یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله. در نهایت به یاد داشته باشید شرط لازم و کافی برای اجرای مناسب یک پروژه‌ِی سئو، کسب بیشترین نسبت کلیک به بازدید در تمام عبارات کلیدی مرتبط با موضوع (و نه فقط یک عبارت کلیدی خاص) است. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا می‌برد و به شما توصیه می‌کنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید.

http://asusmag.ir