فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی-سئو سئو | theme-market

برای مشاهده عملکرد ربات ارتقاء سئو، نسخه آزمایشی را تست کنید. این ربات با کلیک بر روی لینک شما در جاهایی که بک لینک گرفته اید باعث میشود بک لینک شما سریع تر توسط گوگل ایندکس شود. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پونه مدیا می باشد. محتواها را ایندکس کنند تا به کسانی که دنبال اطلاعات در دنیای وب هستند نشان دهند. 1390 – 1401 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای دهاستینگ محفوظ می باشد.

http://asusmag.ir

در این مقاله به طور کامل با فایل ربات سایت و نحوه ساخت و بررسی آن آشنا شدیم. در واقع فایل Robots.txt یک قرارداد بین سایت شما و ربات‌های خزنده است که به آن‌ها اعلام می‌کند چه محتوایی قابل بررسی و چه محتوایی غیرقابل بررسی است. با این کار ربات‌های موتورهای جستجو زمان کافی و اختیارات لازم برای بررسی محتوای وب‌سایت شما را داشته و بهتر سایت شما را بررسی می‌کنند.

خرید هاست ابری

در صورتی که این فایل را بروزرسانی کرده‌اید بهتر است آدرس آن را برای بررسی در گوگل سرچ کنسول ارسال کنید تا سریع‌تر بروز رسانی شود. اگر می‌خواهید یک فایل Robots.txt ایجاد کنید بهترین راهنما برای شما دستورالعمل گوگل است. این دستورالعمل یک فرایند چند خطی است که به شما در کوتاهترین زمان ممکن آموزش می‌دهد چه دستوراتی را در فایل خود قرار دهید تا ربات‌های گوگل بتوانند به خوبی در سایت شما جستجو کنند.

  • در این مقاله قصد داریم تا طراحی سایت رستوران و فست فود را به طور کامل بررسی کنیم.
  • شما می‌توانید توسط این فایل آمار ترافیک سایت خود را بهبود دهید؛ و فروش محصولات خود را بالا برده و فروش خود را گسترش دهید.
  • در صورتی که برای یک وب سایت هیچ robots.txt وجود نداشته باشد یا دستورالعمل های قابل اجرا در این فایل وجود نداشته باشند موتورهای جستجو معمولا کل وب سایت شما را جستجو می کنند.

برخی از ربات ها ممکن است که دستورات فایل robots.txt را نادیده بگیرند. این موضع بیشتر در مورد پایشگرهای غیر موجه مانند ربات های یابنده ایمیل ها برقرار است. 4xx خزنده های گوگل همه خطاهای 4xx را نادیده می گیرند، به جز خطای 429 ، به‌گونه‌ای که گویی فایل robots.txt معتبری وجود ندارد. این به این معنی است که گوگل فرض می کند که هیچ محدودیتی برای خزیدن وجود ندارد.

مجله خبری تم مارکتالعمل Disallow در واقع مسیری را تعیین می کند که نباید به آن دسترسی داشت. دستورالعمل ها می توانند برای user-agent های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند اما با این حال می توان از آنها برای تمامی user-agent ها نیز استفاده کرد. فایل robots.txt تنها برای دامنه کاملی که در آن قرار دارد معتبر است که این دامنه می تواند http یا https باشد.

آیا با فایل Robots.txt می‌توان صفحه‌ای را از نتایج جستجو حذف کرد؟