فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت و استفاده در سئو | theme-market

وقتی این درخواست‌ها از حد توان سرور سایت ما خارج شوند اتفاق از دسترس خارج شدن سایت رخ می‌دهد. تگ ها و برچسب هایی که محتوای تکراری را در سایت ایجاد می کنند. البته شما به‌عنوان مدیر سایت می‌توانید از افزونه WordPress SEO by Yoast جهت عدم نمایش دسته‌بندی سایت در ایندکس شدن صفحه‌نمایش صفحه‌هایی که ساخته‌شده‌اند استفاده کنید. Lazy loading یکی از تکنیک‌هایی است که به بهبود سرعت و سئوی سایت شما کمک می‌کند. و دیگر فایل‌های مشابه را بلاک کنید، ممکن است سایت شما به صورت مناسب بارگذاری نشود و این مسئله نیز می‌تواند باعث ایجاد خطا شده و در ایندکس شدن دیگر صفحات سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

طراحی پورتال سازمانی

آنها پس از رسیدن به یک مجله خبری تم مارکت سایت، قبل از پایش آن نگاهی به فایل robots.txt می اندازند. در صورت یافتن این فایل، آن را خوانده و سپس به پایش وب سایت ادامه می دهند. فایل های robots.txt به منزله دستورالعمل پایشگرها برای پایش وب سایت است.

  • در ادامه مثال هایی را از فایل robots.txt برایتان آماده کرده ایم.
  • مطمئناً شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند.
  • از رتبه ۲ هزار گوگل به ۵۰ هزار نزول پیدا کردیم و بهتر بگم عین ۱۰ هزار صفحه ما شد ارور ۴۰۴ که طراحان جدید گفتن بعد از مدتی از بین میرن که نرفت تکرار میکنم از بین نرفت و یا اگه رفت بالای ۶ ماه طول کشید.
  • به عبارتی دیگر اگر دسترسی به صفحه ایندکس شده ای را توسط فایل robots.txt بلاک کنید، همچنان آن صفحه در نتایج جستجو قابل رویت است.
  • فایل robots.txt به گوگل، بینگ و دیگر روبات ها می گوید که به کدام صفحات در یک وب سایت دسترسی ندارند.

از اینرو لزوما نیاز نخواهد بود که صفحات رسانه ای خود را به تنهایی مورد ایندکس گوگل قرار دهید. از اینرو اگر می‌خواهید صفحات مربوط به رسانه سایت شما ایندکس شوند، در چنین حالتی از یک تگ noindex در صفحات استفاده می شود. با این حال، تگ noindex از نشان دادن محتوا در صفحات دیگر نیز جلوگیری می‌کند. به طور خلاصه، فرض کنید که یک قطعه از محتوا را با استفاده از iframe جاسازی کرده ایم. آن قطعه از محتوا اغلب، اگر مربوط به رسانه ای باشد، دستورالعملی برای عدم فهرست بندی خواهد داشت. اما وقتی کدهای مربوطه را در صفحات خود جاسازی می کنید، ممکن است گوگل پیشنهاد دهد که به دلیل اینکه محتوای جایگذاری شده بدون فهرست است، این کار را انجام ندهید.

http://asusmag.irبا بازخوانی صفحه در مرورگر خود برای به روز رسانی ویرایشگر ابزار و دیدن کد robots.txt زنده خود، بررسی کنید که جدیدترین نسخه شما با موفقیت توسط Google خزیده شده است. پس از بازخوانی صفحه، همچنین می‌توانید روی منوی کشویی کلیک کنید تا مُهر زمانی را که Google برای اولین بار آخرین نسخه فایل robots.txt شما را مشاهده کرده است، مشاهده کنید. بعد از بارگذاری این فایل در هاست خود نیازی به هیچ فعالیت دیگری برای معرفی به گوگل ندارید خود این موتور جستجو در همین مسیر استاندارد آپدیت های شما را نیز دریافت خواهد کرد. Google ممکن است نویسه‌هایی را که بخشی از محدوده UTF-8 نیستند نادیده بگیرد، و احتمالاً قوانین robots.txt را نامعتبر می‌کند.

آکادمی آموزشی نوین

هر وب سایت برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج موتور جستجوگر گوگل توسط ربات‌های مختلف و به طور روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ربات‌ها به صورت خودکار تمامی صفحات یک سایت را بازدید کرده و آنها را به لحاظ ساختاری و فنی ارزیابی می‌کنند و سپس صفحات بازدید شده را در صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهند. اما هر وب سایت دارای برخی صفحات عمومی و یا محرمانه‌ای است که نمایش آنها در صفحه نتایج جستجو هیچ ضرورتی ندارد و حتی ممکن است به سئو سایت لطمه وارد ‌کند. در حقیقت این امکان را فراهم می کنیم که صفحات اصلی در ساختار سایت بیشتر مورد توجه گوگل بوده و بررسی شوند.